عصر بازار

دریافت مالیات از خانه‌های خالی تهدیدی برای انبوه‌سازان

عصر اعتبار- رئیس کانون سراسری انجمن انبوه‌سازان مسکن از اعلام آمادگی بانک مسکن و موافقت ضمنی برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد.

دریافت مالیات از خانه‌های خالی تهدیدی برای انبوه‌سازان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمشید برزگر امروز در نشست خبری خود با اشاره به اینکه موافقت‌نامه‌ای با بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی برای ساخت مسکن انجام شده است گفت: چندی پیش بسته پیشنهادی به بانک مسکن ارائه کرده بودیم که تسهیلات 120 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت کنند و پرداخت آن به تولیدکنندگان و قابل انتقال به خریداران باشد که بانک مسکن در حال حاضر به صورت ضمنی برای پرداخت 100 میلیون تومان موافقت‌ کرده است.

    رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن با اشاره به اینکه در جلسه شورای برنامه‌ریزی صنعت و مسکن در برنامه ششم توسعه به عنوان یکی از اعضای این جلسه حضور و راه‌‌حل‌های پیشنهاد را به دولت ارائه کرده‌ام، گفت: بانک مسکن در حال حاضر اعلام آمادگی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تا سقف 100 میلیون تومان موافقت کرده است و این تسهیلات قابل انتقال به خریداران است.

    وی تصریح کرد: این تسهیلات برای کلانشهرها همچون تهران تا سقف 100 میلیون تومان و برای سایر استان‌ها کم‌تر است.

    برزگر اظهار داشت: این تسهیلات تنها به انبوه‌سازان و تولیدکنندگان پرداخت می‌شود و افرادی که صلاحیت آنها توسط انجمن انبوه‌سازان مورد تأیید باشد.

    وی تصریح کرد: طی یک نظرسنجی که صورت گرفته پرداخت این تسهیلات قدرت خرید مسکن را برای متقاضیان تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با اشاره به اینکه اجرایی شدن ماده 29 (کالاهای ساختمانی) نقش موثری در افزایش جایگاه سازندگان مسکن و تولیدکنندگان دارد، گفت: تصویب این آیین‌نامه راهگشای تمامی مشکلات سازندگان مسکن است.

    وی با اشاره به اینکه با ابلاغ ماده 29 جایگاه کلیه صنف‌های جامعه صنعت مسکن و ساختمان مشخص می‌شود، گفت: این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز پاسخگو شدن تمامی تولیدکنندگان مسکن و ساختمان باشد.

    ** عدم  پاسخگویی نظام مهندسی به نیازهای کشور

    برزگر در ادامه به انتخابات نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال یک نظام مهندسی پاسخگو هستیم که در حال حاضر این نظام تا به امروز عملکرد خود را به خوبی انجام نداده و امیدوار هستیم با انتخاب اعضای هیأت مدیره بتوانیم شاهد یک نظام پاسخگو در حوزه مهندسی باشیم.

    رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن به دریافت مالیات از خانه‌های خالی اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن این قانون خطرات بسیار زیادی را برای تولیدکنندگان و انبوه‌سازان ایجاد می‌کند به طوری که اجرایی شدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی تهدید بزرگی برای تولیدکنندگان و انبوه‌سازان است.

    وی یادآور شد: اجرایی شدن این قانون برای انبوه‌سازان می‌تواند خطر بزرگی را در شرایطی که ساخت و ساز در رکود به سر می‌برد ایجاد کند.

    برزگر در ادامه به برگزاری همایش و نمایشگاه سالانه انبوه‌سازان ایران در 13 مهر ماه همزمان با روز جهانی اسکان بشر اشاره کرد و گفت: سالانه به مناسبت روز اسکان بشر کانون سراسری انبوه‌سازان همایشی را برگزار می‌کند و ما سعی داریم در این همایش به بررسی و چالش نقاط قوت و ضعف برنامه ششم توسعه بپردازیم.

    برزگر در خصوص محورهای این همایش گفت: بررسی چالش‌های طرح جامع مسکن به ویژه در محور بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی، نقش و جایگاه صنعت مسکن و ساختمان در برنامه ششم توسعه کشور از جمله محورهای این همایش به شمار می‌رود.

    وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه نیاز مسکن برای 10 سال آینده برنامه‌های بسیاری را عملیاتی کرده‌ایم که این برنامه‌ها شامل مسکن اجتماعی برای دهک‌های یک تا سه، پرداخت تسهیلات برای اقشار متوسط جامعه و ارائه تسهیلات برای نوسازی واحدهای فرسوده از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دولت در طی 10 سال آینده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی