عصر بازار

شرکت های دانش بنیان ۱۵ سال از مالیات و عوارض گمرکی معاف هستند

عصر اعتبار- مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی از معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی پانزده ساله برای شرکت های دانش بنیان خبر داد.

شرکت های دانش بنیان ۱۵ سال از مالیات و عوارض گمرکی معاف هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدحسین صادقی چهارشنبه شب در دیدار با استاندار اردبیل گفت: سال گذشته 50 شرکت دانش بنیان در کشور از 60 میلیارد ریال و یکهزار و 640 شرکت دانش بنیان نیز در سال مالی 1393 به میزان یکهزار و 500 میلیارد ریال از معافیت مالیاتی برخوردار شدند.
    وی افزود: پیش از سال 1392 تعداد این شرکت ها انگشت شمار بود اما با توجه به اعتقاد دولت تدبیر و امید به توسعه فناوری ها و فعالیت بخش خصوصی، به رغم محدودیت های مالی در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان سخاوتمندانه برخورد شد.
    مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: اقدام هایی از این دست، سکویی برای افزایش فعالیت شرکت های دانش بنیان بود و از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی در آغاز کار دولت یازدهم در این راستا شکل گرفت.
    او اظهار کرد: یکهزار و 50 شرکت دانش بنیان نوپا، 500 شرکت متوسط و حدود 50 شرکت صنعتی بزرگ داریم که از فناوری های دانش بنیان بهره می برند و هر مجموعه ای که طرحی مبنی بر عبور از روش های تولید سنتی به سوی استفاده از فناوری روز با قابلیت رقابت داشته باشد، مورد حمایت این صندوق قرار می گیرد.
    صادقی ادامه داد: در سه سال نخست فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی، سالانه 10 هزار میلیارد ریال و از سال سوم به میزان نیم درصد از بودجه عمومی کل کشور به این صندوق اختصاص یافته و از این طریق به شرکت های دانش بنیان تزریق خواهد شد.
    وی افزود: فعالیت در حوزه فناوری های برتر و تولید با هدف ایجاد ارزش افزوده اقتصادی قابل توجه جزو پیش شرط های استفاده از تسهیلات صندوق است که پس از صندوق توسعه ملی بزرگترین صندوق مستقل کشور است که روز به روز بزرگتر شده و با هدف گذار از اقتصاد سنتی به سوی توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری، حامی بخش خصوصی است.
    مشاور ارشد صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات این صندوق به شرکت های دانش بنیان را به شریح زیر عنوان کرد: «سه میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت سه ساله برای آغاز تجاری سازی محصول، 20 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش با سود 14 درصد و بازپرداخت دوساله، 50 میلیارد ریال با سود 14 درصد برای تولید محدود آزمایشی و 100 میلیارد ریال با سود 14 درصد در مرحله تولید انبوه.»
    او همچنین ارائه سرویس لیزینگ برای توسعه بازار فروش محصولات شرکت های دانش بنیان، مشارکت مدنی و حقوقی، کمک بلاعوض برای تشکیل کنسرسیوم برای انتقال یا به روز رسانی فناوری، سرمایه گذاری خطرپذیر و بیمه محصولات را از دیگر خدمات حمایتی این صندوق به شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو