عصر بازار

نبود ناظر در اجرای درست بیمه قالیبافان

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون فرش مجلس با تاکید بر اینکه ثبت فرش تبریز در یونسکو گامی به سوی احیاء و رونقی دوباره است، گفت: از دولت می خواهم تا فرش را از زیر مجموعه وزارت صنعت خارج کرده و زیر مجموعه سازمان صنایع دستی درآورد تا سازمانی با عنوان صنایع دستی و فرش ایجاد شود.

نبود ناظر در اجرای درست بیمه قالیبافان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص ثبت فرش تبریز در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو وتاثیر آن در رونق اقتصاد روستایی، گفت: فرش به عنوان نخستین کالای صادراتی و ارز آور در ایران به شمار می رود.اقتصاد روستایی به فرش وابسته است و بسیاری از جامعه روستایی به این کار می پردازند و در کنار کشاورزی و دامداری، فرش بافی را به عنوان شغل دوم خود می دانند. 

    به حاشیه رفتن هنر-صنعت فرش

    نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، با انتقادازاینکه صنعت فرش ایران در سال های اخیر به حاشیه رفته است، فزود: کشورهایی مثل چین با جذب استادکاران و نقشه های فرش ایرانی توانستند فرش ایرانی را در کشورشان تولید و بازار فرش جهان را تصاحب کنند.حتی چینی ها  با بکاربردن نام شهر کاشان در تولیدات فرش کشورشان تلاش می کنند تا برند این شهر معروف ایرانی را به نام خود کنند.

    ثبت فرش تبریز در یونسکو گامی به سوی احیاء و رونقی دوباره

    رئیس فراکسیون فرش مجلسبا تاکید بر اینکه مسئولان شهرتبریز برای احیای دوباره صنعت فرش کشور اقدام موثری در یونسکو انجام دادند، تصریح کرد:مسئولان دلسوز تبریز براساس درخواست های مردمی اقدام به ثبت فرش در سازمان یونسکو کردند و با برگزاری مراسمی این اتفاق مبارک را به صورت رسمی اعلام کردند تا پس از این شاهد رونق و توسعه صنعت قالیبافی در تبریز و دیگر نواحی کشور باشیم.

    بررسی راههای حمایتی از فرش بافان

    سعیدی با یادآوری اینکه رونق فرش و صنایع دستی درتحقق اقتصاد مقاومتی موثر است، تصریح کرد:مجلس شورای اسلامی برای رونق و توسعه بیشترصنایع دستی و فرش امسال موفق شد،فراکسیون صنایع دستی و فرش را راه اندازی کند و با اقدامات موثری که صورت گرفت راههای حمایتی همچون بیمه ازفعالان این عرصه مصوب شد.

    نبود ناظر کافی در اجرای درست بیمه قالیبافان

    این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد از قطع مکرر بیمه قالیبافان،‌گفت: متولیان اجرایی این قانون به دلیل نبود ناظرکافی این را به درستی اجرا نکردند و اکنون شاهد این وضعیت پیش آمده برای فرش‌بافان هستیم.

    وی ادامه داد:روستاییان ما علاوه بر قالیبافی به دامداری و کشاورزی هم مشغولند ودستگاه های اجرایی بهانه های واهی برای فعالان روستایی می تراشند و می گویند شما فلان شغل را هم انجام می دهید و نمی دانند که بافنده فرش تا زمان فروش فرش و ایجاد یک دار جدید قالی یک یا دو ماه با وقفه کاری مواجه است و بازرس ها تعطیلی کار را که می بینند فکر می کنند کار به طور کلی قطع شده و در ادامه روند بیمه قالیبافان خلل وارد می کنند،درحالی که این نوع روش نظارتی صحیح نیست و باید عملکرد کاری روستاییان مورد ارزیابی قرار گیرد نه استمرار فعالیتشان.

    تدوین سازمان جدیدی برای فرش و صنایع دستی

    عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با مطرح کردن اینکه صنعت فرش باید از زیر مجموعه وزارت صنعت،معدن و تجارت بیرون بیاید، عنوان کرد: اکنون فرش زیرمجموعه وزارت صنعت است و فعالان و هنرمندان این عرصه برای گرفتن امتیازات خدماتی خود زیرمجموعه سازمان های دیگر هستند واین منطقی نیست.

    وی صریح کرد:به عنوان رئیس فراکسیون فرش مجلس از دولت می خواهم تا فرش را از زیرمجموعه وزارت صنعت دربیاورد و جزء زیرمجموعه سازمان صنایع دستی قراردهد و سازمانی با عنوان صنایع دستی و فرش ایجاد شود تا به این وسیله هر دو هنر احیا شوند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو