عصر بازار

طرح تحول سلامت شکست بخورد بحران ایجاد می‌شود

رئیس جمهور شخصاً برای "تجمیع بیمه‌ها" ورود کند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با اشاره به اینکه اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها هرگز باعث بحران نمی‌شود بلکه اگر طرح تحول سلامت شکست بخورد بحران ایجاد می‌شود،گفت:باید رئیس‌جمهور شخصاً برای تجمیع بیمه‌ها ورود کند و مجلس نیز این موضوع را از دولت مطالبه کند.

رئیس جمهور شخصاً برای "تجمیع بیمه‌ها" ورود کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی‌ اکبر کائیدی در برنامه بررسی تجمیع بیمه‌ها با موضوع اینکه «آیا تجمیع بیمه ها با نامه‌نگاری حل می‌شود؟» اظهار داشت: مجلس نماینده وزارت رفاه و وزارت بهداشت نیست و بلکه وکیل مردم است و ما قانونگذار هستیم. بنابر این زیر بهداشت و وزیر رفاه و  امثال ما روزی خواهیم رفت.

    وی در پاسخ به این پرسش که پس چرا پس از 5 سال قانون تجمیع بیمه‌ها اجرا نمی‌شود، گفت: متاسفانه در مملکت ما وزارتخانه‌ها قوانین را اجرا نمی‌کنند در حالی که باید بیمه‌ها در 5 سال اخیر تجمیع می‌شدند. بنابر این ما باید قانون را اجرا کنیم و یک بیمه پایه ایجاد شود.

    کائیدی در پاسخ به این پرسش که وزیر رفاه عنوان کردند که تجمیع بیمه‌ها باعث ایجاد بحران اجتماعی می‌شود، افزود: خیر. اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها هرگز باعث ایجاد بحران اجتماعی نمی‌شود بنابر این وقتی ما می‌خواهیم در سال 1404 در منطقه کشور اول باشیم بنابراین باید چنین قوانینی را اجرا کنیم.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بنابر این مجلس باید از دولت درباره تجمیع بیمه‌ها مطالبه کند. امروز ما مشاهده می‌کنیم در اجرای طرح تحول سلامت 10 میلیون نفر بیمه شدند اما از طرفی هم می‌بینیم تعداددارندگان دفترچه بیمه از تعداد جمعیت کشور بیشتر است و این باعث بحران می‌شود و این مسائل ناشی از آن است که برنامه‌ای در این حوزه وجود ندارد.

    کائیدی با اشاره به اینکه برنامه پنجم در حال اتمام است و دوره مجلس نیز به پایان دارد می‌رسد، گفت: بنابراین باید هر چه سریعتر موضوع تجمیع بیمه‌ها فیصله یابد.

    وی در ادامه با پرداختن به موضوع این برنامه که درباره تجمیع بیمه‌ها است، گفت: بهتر بود که نمایندگان بیمه نیز در این برنامه حضور می‌یافتند به هر حال وزیر رفاه از نمایندگان ملت رای گرفته است و ما نیز به عنوان نماینده مردم ناظر بر اجرای قانون هستیم بنابر این شخص رئیس جمهور باید درباره موضوع تجمیع بیمه‌ها ورود کند تا این مشکلات برطرف شود.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه به هر حال در طرح تحول سلامت همه مردم از آن سود بردند و هدف از این طرح رضایتمندی مردم بوده است بنابر این وزارت رفاه حتما برای ادامه این طرح کمک کند و از آن طرف نیز اصلاحات مورد نظر در طرح تحول سلامت در حوزه‌های بهداشت و آموزش صورت پذیرد ولی در نهایت باید این مسئله را عنوان کنم اگر طرح تحول سلامت شکست بخورد بحران ایجاد می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار (https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو