عصر بازار

مدیر بیمه‌های عمر و پس‌انداز بیمه دانا :

از هر ۱۵ نفر یک نفر بیمه عمر دارد

عصر اعتبار- مدیر بیمه های عمر و پس انداز بیمه دانا گفت : بدنه قوی این شرکت بزرگ ترین مزیت رقابتی ما است و می تواند برای هرتقاضای بیمه ای، بیمه نامه خاصی را طراحی و اجرا کند .

از هر ۱۵ نفر یک نفر بیمه عمر دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، عزت اله حقیقتی در گفت وگو با ماهنامه بیمه دانا افزود : نیروی فنی ماهر ما در مراحل صدور و خدمات پس از فروش کارآمدی فوق العاده ای دارد در ادامه تشریح گفت و گوی انجام شده با مدیر بیمه های عمر و پس انداز بیمه دانا ارائه می شود.

    بیمه دانا چند بیمه‌نامه عمر تاکنون صادر کرده‌است؟

    بیمه دانا از ابتدا تاکنون نزدیک به 450 هزار بیمه نامه عمر فروخته‌است که نزدیک به 300 هزار عدد از آن‌ها در حال حاضر جاری هستند. 150 هزار عدد از آن‌ها ابطال، بازخرید، اتمام سرمایه یا فسخ شده‌اند.

    این بیمه‌های عمر و پس‌انداز، چه سهمی از پرتفوی کل بیمه دانا را تشکیل می‌دهد؟

    رقم 7 درصد از حجم پرتفوی کل بیمه دانا را بیمه‌های عمر و پس‌انداز تشکیل می‌دهند و این رشته رتبه سوم را پس از درمان و ثالث در بیمه دانا دارد.

    بیشتر تمرکز روی فروش انفرادی بوده‌است یا  فروش گروهی؟

    ماهیت بیمه‌های عمر، انفرادی است. اما، به صورت گروهی هم به افراد فروخته می‌شود. به این معنا که حتی اگر گروهی فروخته شود نیز، برای تک تک افراد جداگانه شماره بیمه‌نامه و کد بیمه صادر می‌شود. اما در مورد تمرکز بر نوع فروش باید بگویم که بر هر دو نوع فروش تمرکز داشته‌ایم و تجربه هر دو نوع فروش را نیز داریم.

    پرتفوی بیمه های عمر در سال 93، چه مقدار بوده‌است؟

    در سال 93، با احتساب پرتفوی وزارت نیرو، حجم کل پرتفوی بیمه‌های عمر، شرکت بیمه دانا بیش از 80 میلیارد تومان بوده‌است.

    چند درصد از این فروش انفرادی بوده‌است و چند درصد گروهی؟

    نزدیک به 30 درصد از فروش بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌‌انداز به شکل گروهی فروخته شده و 70 درصد مابقی به صورت انفرادی. فقط 3 نفر از نماینده‌ها، 50 درصد پورتفوی ما را تامین کرده‌اند که آن‌ها هم با شبکه فروش خرده فروشی و به‌صورت تخصصی در این زمینه کار کرده‌اند.

    وضعیت بیمه عمر در کشور چگونه است؟ مورد استقبال است؟

    بعد از درمان و ثالث، که بیمه‌ای اجباری و البته خریدنی است، بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز بیش از بقیه بیمه‌نامه‌ها به فروش می‌رسند. دقت داشته‌باشید که بیمه درمان نوعی پوشش حمایتی است که خریدنی نیست و افراد در خریدش نقشی ندارند، ولی در عمر و پس انداز خود افراد تصمیم گیرنده هستند.

    پس وضعیت را مثبت ارزیابی می‌کنید؟

    وضعیت رو به مثبت است. همانطور که گفتم از هر 15 نفر، تنها 1 نفر بیمه عمر دارد. در صورتیکه انتظار می‌رود که هر نفر یک بیمه‌نامه داشته‌باشد. اما همین رقم نیز نسبت به گذشته، رقم خوبی است.

    چه‌کارهایی می توان برای بهبود بیشتر وضعیت انجام داد؟

    فرهنگسازی و تبلیغات بدون شک موضوعات مهمی در این راستا هستند. اما، کاری که بتواند وضعیت را به کلی تغییر دهد، به سرمایه‌گذاری مربوط می‌شود. یعنی شرکت‌های بیمه، تفکیک‌های حساب خود در سرمایه‌گذاری را رعایت کنند و در پرداخت سود مشارکت، فعال عمل کنند. در این صورت، خواهند توانست دید مثبت‌تری را بین بیمه‌گذاران جا بیاندازند و به این شکل، بازارهای جدیدی را کسب کنند. البته اطلاع رسانی هم مهم است و این سرمایه‌گذاری در بحث نیروی انسانی و مالی باید همزمان جریان یابد.

    گفتید که بیمه دانا یکی از پیشروان بیمه عمر کشور است. دلیل‌تان برای این ادعا چیست؟

    بله. بیمه دانا یکی از پیشروان صنعت بیمه کشور است، زیرا، در حال حاضر ما 11 نوع بیمه نامه ارائه می‌دهیم، در حالیکه صنعت بیمه کشور، 3 نوع بیمه‌نامه عمر و پس انداز ارائه می‌دهد. ما علاوه بر طرح جامع در بخش پس‌اندازی‌یمان، بیش از 6 نوع از جمله سرمایه‌گذاری، تامین خانواده، سرمایه گذاری فرزندان، مهریه، تشکیل سرمایه مستمری داشته و داریم. ولی، در صنعت بیمه کشور، فقط عمر و پس انداز و طرح جامع هست.

    ظاهرا 3 نوع بیمه عمر در کشور ارائه می‌شود. به شرط حیات، به شرط فوت و مختلط. درست است؟

    ما بیشتر از دو نوع پوشش نداریم. یا فوت یا حیات. ولی چیزهای دیگری را به آن اضافه می کنیم. مثلا مختلط، ترکیبی از فوت و حیات است. طرح چهارمی نیز وجود دارد که آن را  "یونیورسال لایف" می‌خوانند. بغیر از فوت و حیات قسمت پس انداز هم به آن اضافه می‌شود و پس‌انداز در این نوع بیمه‌نامه از بین رفتنی نیست.

    اما شما پیشتر اشاره کردید که بیمه دانا یازده نوع بیمه نامه عمر دارد!

    این یازده نوع بیمه‌نامه‌، انواع مختلف بیمه‌نامه‌ها در عمر و پس‌انداز هستند که در واقع از ترکیب‌های مختلف آن دو بخش فوت و حیات ایجاد شده‌است.

    دلایل این تقسیم‌بندی چه بوده‌است؟

    در قالب بیمه‌های اشخاص، یا راجع به مرگ صحبت می‌شود یا زندگی آنان. از این دو حال خارج نیست.

    تمایل به چه سمتی است؟

    حیات قاعدتا. بیشتر جنبه های مالی این بیمه نامه است که حائز اهمیت است و تامین از لحاظ فرهنگی جا نیافتاده است و بیشتر بر پس انداز تاکید می‌شود.

    بیمه های عمر بیمه دانا چه مزیتی نسبت به بقیه شرکت‌های بیمه کشور دارد؟

    برند بیمه دانا بهترین مزیت است. در واقع، در قسمت عمر و پس انداز ما تابع چارچوب آئین‌نامه‌ها هستیم و تنها چیزی که ما را متمایز می‌کند، بدنه فنی قوی است و اینکه این بدنه فنی قوی می‌تواند برای هر تقاضای بیمه‌ای، بیمه‌نامه خاصی را طراحی کند و انعطاف پذیری لازم را دارد. در واقع هر کسی هر تقاضایی را مطرح کند، ما قادر هستیم که تقاضای او را برآورده کنیم. نیروی فنی ماهر ما در مراحل صدور و خدمات پس از فروش کارآمدی فوق العاده‌ای دارد.

    در بحث بیمه‌های عمر معمولا بر آموزش نمایندگان تاکید بسیاری می‌شود. چه برنامه‌ای در این حوزه دارید و آموزش‌های مدیریت بیمه‌های عمر به چه صورتی است؟

    یکی از وظایف اصلی ما آموزش است. آموزش را در دو زمینه بازاریابی و فروش، و فنی داریم. این آموزش‌ها مستمر هستند و تنها به آموزش ابتدای کار بسنده نمی‌شود. در این رشته باید آموزش مستمر باشد. بازاریابی شیوه‌های متفاوتی دارد و باید نمایندگان در این زمینه‌ها متخصص شوند.

    برنامه‌هایتان برای آینده چیست؟ چه انتظاری دارید؟

    به‌دنبال فروش بیشتر هستیم و بازارهای هدف جدیدی را هم به زودی مدنظر قرار خواهیم داد. برنامه ما این است که تا 3 سال آینده، تعداد یک میلیون بیمه‌نامه جدید عمر و پس‌انداز داشته‌باشیم و به سهم پرتفوی 50 درصدی از کل پرتفوی شرکت برسیم، البته، اگر حمایت، همیاری و همکاری لازم با بیمه‌های عمر و زندگی صورت گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی