عصر بازار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

اصناف باید بپذیرند شرایط نظام مالیاتی عوض شده است

عصر اعتبار- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در برخی موارد ظرفیت‌های قانونی، اختیارات ما را سلب کرده است اما اصناف هم باید بپذیرند شرایط نظام مالیاتی در سال های اخیر تغییر کرده است.

اصناف باید بپذیرند شرایط نظام مالیاتی عوض شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی عسکری در نشستی که با حضور نمایندگان اصناف در خصوص بررسی مشکلات نظام مالیاتی در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد:بسیاری از موارد در خصوص مالیات حل و فصل شده اما بعضی از مسائل به سادگی قابل حل و فصل نیست. نه ما گنه کار هستیم و نه اصناف بلکه در جاهایی ظرفیت‌های قانونی اختیارات ما را بسته و نمی‌توانیم از قانون خارج شویم.

    وی افزود: از طرف دیگر اصناف هم باید بپذیرند که شرایط نظام مالیاتی برای تشخیص مالیات طی سالهای اخیر تغییر کرده است و سازمان مالیاتی امروز سازمان چند روز پیش نیست.

    عسکری درباره‌ اینکه مالیا‌ت‌ها افزایش داشته است، گفت: این افزایشی که از آن صحبت می‌شود به این معنی نیست که مالیات را اضافه کرده‌ایم بلکه در سال‌های قبل مالیات نگرفته‌اند.

    رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین اظهار کرد:‌ این سازمان با دو مولفه مالیات ستان و مؤدی سر و کار دارند و مؤدی هم باید در چارچوب قانون مالیات بپردازد. به عنوان مثال مواردی داریم که برخی از این واحدهای تولیدی و یا اصناف ترتیب نشده‌اند بلکه محل فعالیتشان تغییر کرده است و با تلفن در منزل کارشان را انجام می‌دهند. در حالی که ما نمی‌خواهیم به کسی زور بگوییم بلکه در تلاش هستیم تا همه کمک کنند قانون را درست اجرا کنیم.

    وی با بیان اینکه من نمی‌توانم گزینشی عمل کنم، گفت: تکلیفم اجرای قانون است و نمی‌توانم بگویم چون فلان صنف تطعیل شده دیگر کاری نداریم لذا بخش‌نامه‌هایی هم که داده می‌شود یا منتسب به قانون است یا آیین نامه.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی