عصر بازار

رکوردزنی بیمه "اموال و حوادث" جهان تا سال ۲۰۱۸

عصر اعتبار- دلیل اصلی چنین رشدی به افزایش فعالیت های تجاری در ایالات متحده آمریکا باز می گردد؛ کشوری که بیش از نیمی از بازار بیمه مسئولیت تجاری را در اختیار دارد.

رکوردزنی بیمه "اموال و حوادث" جهان تا سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از لایو اینشورنس،  موسسه مالی فاین اکورد با ارائه گزارشی از وضعیت و آینده بیمه اموال و حوادث در جهان تاکید کرد که آینده درخشانی در انتظار این بخش از صنعت بیمه جهانی است.

    طبق این گزارش، تا پایان سال 2014 میلادی بخش بیمه اموال و حوادث خطوط تجاری بیمه غیرعمر توانست 728.6 میلیارد دلار حق بیمه کسب کند؛ که این امر نشانگر رشد ترکیبی سالانه 5.1 درصدی از سال 2010 میلادی بود. طبق گزارش های منتشر شده حق بیمه ثبت شده در بخش بیمه اموال و حوادث جهان در سال 2010 تنها 596 میلیارد دلار بوده است.

    در بیمه اموال، موضوع تعهد بیمه ‌گر جبران خسارت وارده (مانند آتش‌ سوزی، زمین ‌لرزه، سیل، تروریسم و...) به دارایی ‌های بیمه شده مانند اموال شخصی، خانه، حیوانات و یا محصولات کشاورزی است. مهمترین ویژگی این بیمه سرشت غرامتی آن است که بیمه نباید منشاء پیدایش سود برای بیمه ‌گذار شود و بیمه ‌گر فقط متعهد جبران خسارت وارده و پرداخت زیان مالی ناشی از حادثه به بیمه‌ گذار است. اما یکی‌ از انواع‌ مختلف‌ پوشش های‌ گروهی‌ بیمه ‌های‌ اشخاص‌، بیمه حوادث است که پوشش‌ فوت‌ ناشی‌ از حادثه‌ و نقص‌ عضو را دربر می گیرد.‌ نیازهای‌ اقتصادی‌ جوامع‌ انسانی‌ به ویژه‌ جوامع‌ صنعتی‌ باعث‌ رشد و گسترش‌ فوق ‌العاده‌ این‌ رشته‌ بیمه‌ شده‌ است‌. انقلاب‌ صنعتی‌ اروپا در قرن‌ نوزدهم‌ موجب‌ گسترش‌ و رشد سریع‌ بیمه ‌های‌ حوادث‌ انفرادی‌ و گروهی‌ شد.

    این موسسه در گزارش خود پیش بینی می کند که بازار بیمه غیرعمر تا سال 2018 میلادی رشد ترکیبی بیشتری را تجربه خواهد کرد و این بازار در آینده نه چندان دور می تواند در صنعت بیمه شگفتی آور باشد.

    "دیوید پاری" مدیر فاین اکورد در این باره توضیح می دهد که در سراسر جهان ما انتظار داریم حق بیمه در بخش بیمه مسئولیت تجاری تا سال 2018 میلادی نسبت به بیمه تجاری وسایل موتوری و بیمه تجاری اموال، سه برابر بیشتر رشد داشته باشد.

    او ادامه می دهد که دلیل اصلی چنین رشدی به افزایش فعالیت های تجاری در ایالات متحده آمریکا باز می گردد؛ کشوری که بیش از نیمی از بازار بیمه مسئولیت تجاری را در اختیار دارد.

    پاری در ادامه تاکید می کند: با وجود این حقیقت که بیمه تجاری وسایل نقلیه موتوری و بیمه اموال و حوادث در آمریکا همچنان رشد یکنواختی را تجربه می کند اما حق بیمه مسئولیت در این کشور به خاطر بیمه نامه های حوادثی کارگری، رشد شدیدی را شاهد خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی