عصر بازار

خبری خوش برای جوانان

ازدواج بیمه شد

عصر اعتبار- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بیمه ازدواج با بیمه ایران اظهار کرد: در این بیمه هزینه مشاوره‌های پیش از ازدواج، جهیزیه، مراسم ازدواج، حمایت از پرداخت مهریه و خسارت ناشی از طلاق یا فوت مد نظر است.

ازدواج بیمه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا رستمی امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت ورزش و جوانان با بیمه ایران، افزود: جوانان سرمایه اجتماعی همه جوامع به شمار می‌آیند و اکنون بسیاری از آنان با مشکلات و تردیدهای فراوانی در حوزه فردی، ارتباطی، اشتغال و آینده‌شان مواجه هستند.

    وی در ادامه گفت: مشاوره و آموزش پیش از ازدواج و بیمه آن می‌تواند بخشی از این ناامیدی و تردید را میان جوانان کاهش دهد. زیرا امید از برجسته‌ترین مباحث مربوط به جوانان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه به شمار می‌رود. امید با موضوع‌هایی همچون آینده جوان، اشتغال و ازدواج گره خورده است و در حال حاضر جوانان و خانواده‌هایشان نگرانی‌های زیادی در این عرصه دارند.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ایجاد امید در جامعه علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و گفتمانی نیاز به اقدامات اجرایی نیز دارد، اظهارکرد: دولت یازدهم با این رویکرد وارد عرصه اجرایی کشور شد.

    وی درباره انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت ورزش و جوانان و بیمه ایران گفت: این تفاهم‌نامه در راستای عملیاتی شدن امید در جامعه و در بین جوانان منعقد شده است و امیدواریم به افزایش نشاط و امید و مدیریت آینده مسائل جوانان کمک کند و بیمه ازدواج به کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در زمان حاضر حدود 750 هزار ازدواج در سال رخ می‌دهد از سوی دیگر وجود 10 میلیون جوان مجرد در کشور نیز حاکی از این مطلب است که هر سال، حدود یک دهم این افراد امکان ازدواج دارند.

    رستمی با بیان اینکه امروز بیمه ازدواج را با بیمه ایران آغاز کردیم، گفت: قرار است در فازهای بعدی در حوزه‌هایی همچون تحصیل، کارآفرینی و فراغت بسته‌های اجرایی را برای جوانان معرفی کنیم.

    وی اظهار امیدواری کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه بیمه ازدواج، دغدغه‌های جوانان از جمله بخشی از تردیدهایشان کاهش و اعتماد و امید آنان افزایش یابد.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از دیگر نتایج این بیمه را بازگشت مسئولیت‌های اجتماعی ازدواج به خانواده‌ها دانست که این مسئولیت‌ها به دلیل اقدامات نادرست در گذشته در برخی خانواده‌ها کمرنگ شده است.

    وی افزود: در فازهای بعدی بیمه به یکی از اساسی‌ترین موضوع‌ها در خصوص جوانان یعنی تفریح و فراغت سالم پرداخته می‌شود. مساله، تخلیه فشارهای هیجانی است. جامعه جوان نیازمند تفریحات سالم است تا بتواند فشارها و هیجاناتش را تخلیه کند و تفریح و فراغت سالم و پرهیجان نیازمند تامین هزینه است که بسته حمایتی بیمه فراغت آن را پوشش خواهد داد.

    رستمی با بیان اینکه امکان ندارد بدون مشارکت جامعه برای آینده آن فکر و سرمایه گذاری کرد، گفت: مشارکت جامعه جوان بخصوص خانواده‌ها در سرنوشت آنان یکی از معیارهای مهم این تفاهم‌نامه است؛ موضوعی که به اشتباه مشکلات و پدیده‌های مرتبط با جوان را از خانواده بیرون کشید، وارد نظام آموزشی کرد، بعد وارد جامعه شد و این پخش شدگی منجر به توسعه انواع معضلات در جامعه جوان شد.

    معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه تردیدی نیست که مسئولیت پذیری و مشارکت جوانان و خانواده آنان در سرنوشت آینده‌شان بسیار تاثیرگذار و کلیدی است، اظهارکرد: با این رویکرد ما می خواهیم در مرحله عمل اقدامی انجام دهیم که جوان ما از ازدواج، فرزند آوری، کسب و کار و ورود به یک شغل مناسب نهراسد. از تفریح و سرگرمی سالم گریزان نباشد و آینده تحصیلی روشنی را برای خود ترسیم کند. مجموعه این موارد که در عمل فرد جوان در زندگی خود لمس می کند، در قالب یک تفاهم نامه با بیمه ایران تعریف و دنبال می‌شود.

    بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رستمی در پایان با بیان اینکه بیمه ایران چه از نظر اقتصادی و چه اجتماعی سرمایه ملی بزرگی است، گفت: بیمه ایران تاکنون نقش آفرینی‌های بزرگی را داشته است و در موضوعاتی مثل جوانان که دغدغه اصلی کشور است به دنبال سودآوری صرف نیست و این یک ارزش عظیم اجتماعی است که به حمایت از حوزه جوان ورود کرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو