عصر بازار

۴ خدمت دندانپزشکی بیمه می‌شود

عصر اعتبار- رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از آغاز بیمه دندانپزشکی برای دانش‌آموزان در زمینه ترمیم، پیشگیری ثانویه، فیشورسیلانت و فلورایدتراپی از اواسط دی ماه خبر داد.

۴ خدمت دندانپزشکی بیمه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر حمید صمدزاده درباره بسته‌های خدمتی دندانپزشکی برای مدارس گفت: مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت در این حوزه، ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان است که در حال حاضر در 60 هزار مدرسه ابتدایی کشور برای هفت میلیون و 700 هزار دانش آموز اجرا می‌شود.

    وی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شده است، خدمات پیشگیری از دهان و دندان شامل آموزش، وارنیش فلوراید به صورت هر شش ماه یک بار برای دانش آموزان و همچنین تهیه شناسنامه الکترونیکی سلامت دهان و دندان برای آنها تا اواسط دی ماه به صورت کامل پوشش داده می‌شوند. از این تاریخ به بعد نیز بر اساس امکاناتی که در فصل مدارس ایجاد شده است، خدمات ترمیمی مثل کشیدن دندان، فیشورسیلانت و جرم‌گیری برای دانش آموزان فراهم می‌شود.

    صمدزاده درخصوص بیمه خدمات پایه دندانپزشکی برای دانش آموزان بعد از اجرای مرحله اول پیشگیری، گفت: قرار است در مرحله بعدی خدمات پایه دندانپزشکی در قالب بیمه به دانش آموزان ارائه شود. این خدمات شامل کشیدن دندان، پیشگیری ثانویه، ترمیم، فیشورسیلانت و فلوراید تراپی است و از اواسط دی ماه در سطح مدارس اجرا می‌شود.

    وی همچنین از اجرای بسته‌های خدمتی دندانپزشکی برای مادران باردار و شیرده در قالب آموزش به مادران و تحت پوشش قرار دادن نوزادان آنها بعد از شش ماهگی خبر داد و گفت: این خدمات در مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاه‌ها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و حاشیه شهرها ارائه می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی