عصر بازار

سعیدی مطرح کرد:

تاثیر مثبت بیمه ازدواج در کاهش طلاق و افزایش ازدواج

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیمه ازدواج را گامی در جهت تحکیم بنیان خانواده و اجرای سیاست‌های جمعیتی خواند وگفت: تلاش برای حل مشکل بیکاری نیز باید در اولویت کاری دولت قرار گیرد.

تاثیر مثبت بیمه ازدواج در کاهش طلاق و افزایش ازدواج
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی با مثبت ارزیابی کردن بیمه ازدواج در کشور، افزود: امروزه بحث افزایش آمار ازدواج جزو دغدغه‌های اصلی مسئولان به شمار می رود و با توجه به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی  مقام معظم رهبری، هر اقدام مثبتی که بتواند درجهت رفع موانع و پشتیبانی از امر ازدواج برآید قابل تقدیر است.

    نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود متاسفانه شاهد رشد طلاق و کاهش ازدواج در کشور به ویژه در کلانشهرها هستیم به گونه ای که از هر 2.5 ازدواج یک مورد به طلاق می انجامد که این آمار بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: وضعیت اسفناک طلاق درکشور نشان دهنده نوعی تزلزل در زندگی مشترک است که باید عوامل آن ریشه یابی شده و درجهت رفع آن برنامه ریزی شود.

    وی با یادآوری عوامل موثر در افزایش طلاق و کاهش ازدواج در کشور، تاکید کرد: بیکاری و معیشت تاثیر بسیار مستقیمی را بر روابط خانوادگی گذاشته چرا که جوانان قادر به تامین هزینه های زندگی نیستند، از سویی دیگر باعث از بین رفتن انگیزه ازدواج بین جوانان شده است؛ بر همین اساس لزوم مشاوره خانواده و مشاوره های قبل از ازدواج بیش از هر زمان دیگری مشهود است که برای افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

    سعیدی یادآور شد: دولت باید اعتبار ویژه‌ای برای حمایت از زوج های جوان در نظر بگیرد از سویی دیگر بیمه ازدواج نیز می‌تواند به امر ازدواج کمک کند چراکه عدم آشنایی جوانان با امر ازدواج، به بالا رفتن آمار طلاق می انجامد لذا حمایت های بیمه ای گام موثری برای کمک به جوانان است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید مهار‌ت‌های لازم برای ادامه زندگی نیز به جوانان داده شودزیرا اغلب طلاق ها بعد از زندگی 5 ساله صورت می گیرد و دوام پایداری ندارد لذا بخشی از این مشکل را می توان با حمایت های بیمه ای رفع کرد.

    معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از انعقاد تفاهم‌نامه بیمه ازدواج با بیمه ایران خبر داد وگفت: در این بیمه هزینه مشاوره‌های پیش از ازدواج، جهیزیه، مراسم ازدواج، حمایت از پرداخت مهریه و خسارت ناشی از طلاق یا فوت مد نظر است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو