عصر بازار

دبیرکل سندیکای بیمه گران در گفتگو با عصر اعتبار اعلام کرد:

حرکت صنعت بیمه به سوی طراحی بیمه نامه های نوین

عصر اعتبار- اولیاء گفت: صنعت بیمه کشور به منظور ارائه خدمات نوین، به دنبال طراحی بیمه نامه های جدید و منطبق با نیازهای روز جامعه همچون بیمه آلودگی هوا است.

حرکت صنعت بیمه به سوی طراحی بیمه نامه های نوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۰۰

    علی اکبر اولیاء دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با تاکید بر ارائه خدمات نوین در صنعت بیمه به عصر اعتبار اعلام کرد: بیمه یکی از نیازهای روز مردم است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
    اولیاء با اشاره به انزوا و نبود استقبال برخی رشته های بیمه ای از منظر مصرف عمومی افزود:  ایجاد، عرضه  و فروش بیمه  نامه ها همواره از 2 وجه تاثیر و نشات می گیرد؛ اول از سوی بیمه گران و در مرحله بعد از مصرف کننده و مردم. اگر پرتفوی از هرکدام این گروه ها مورد تایید واقع نشود؛ تولید و فروش آن بیمه نامه با شکست رو به رو خواهد شد.
    این فعال صنعت بیمه یادآور شد: در بسیاری از شرکت های بیمه، پرتفویی متولد و ایجاد می شود که به هنگام عرضه، تقاضا و نیاز را پوشش نمی دهد  و  در فروش سالانه با ارقامی معادل صفر روبه رو می شود.
    این نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی رشته های بیمه ای ارائه شده در شرکت های ایرانی را متاثر از صنعت بیمه خارج کشور دانست و گفت: شرکت های بیمه ای داخلی، چندان تمالی به بررسی، پژوهش و تحقیق در هنگام تولید یک رشته بیمه ای نداشته و آن را از کشورهای خارجی وام می گیرند به طوری که به هنگام عرضه به مشتری، رشته بیمه نامه را با شرایط داخل کشورمان تطبیق می دهند.
    وی تاکید کرد: فعالان و شرکت های صنعت بیمه در ایران، تصور می کنند؛ بیمه نامه ای را خلق و تولید کرده اند. اما اینگونه نبوده و ادامه  این روند، سرنوشت تلخی را برای صنعت بیمه ایران رقم خواهد زد.
    اولیا با مد نظر قرار دادن وجه دوم یعنی مشتری ادامه داد: متاسفانه در ایران، برای مصرف بیمه نامه فرهنگ سازی نشده است و نمی توان این انتظار را داشت که  با ایجاد بیمه نامه های نوین همچون اعتبار، پول، آلودگی هوا و.... در این صنعت رونقی ایجاد شود.
    وی اعلام کرد: فرهنگ سازی مصرف، یکی از راه های مشتری مداری به شمار می رود که در ایران به آن توجه نمی شود. این خلاء منجر شده تا بیمه نامه های عمر و زندگی به حاشیه رانده شوند. یکی از این بیمه نامه های به حاشیه رانده شده؛ پرتفوی عمر و زندگی است.
    دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، بیمه عمر و زندگی را یک پس انداز سودآور برای تمامی اقشار جامعه دانست و گفت: تا زمان که شرکت ها، جایگاه این نوع بیمه نامه ها را برای مردم تشریح و شفاف نکرده اند نمی توان انتظار داشت تا در فروش با روندی صعودی رو به رو باشیم. این نیاز در مردم احساس نشده و حتی با سود سرمایه گذاری این نوع بیمه نامه نیز آشنایی ندارند.
    وی یادآور شد: این وظیفه شرکت های بیمه است تا فرهنگ مصرف را با ایجاد مکانیزم تشویقی در بین مردم به وجود آورده  و از صنعت بیمه کشورمان حراست و حمایت کنند. در این صورت نمی توان انتظار داشت که با خلق بیمه نامه های جدید، بتوان در صنعت بیمه کشورمان، تحرکی رو به رشد ایجاد کرد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو