عصر بازار

محجوب در جلسه هم‌اندیشی کارگران ساختمانی:

رفع مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی با اصلاح ساختاری

عصر اعتبار- جلسه هم‌اندیشی مسئولان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با حضور دبیرکل خانه کارگر درخصوص بیمه کارگران ساختمانی در خانه کارگر برگزار شد.

رفع مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی با اصلاح ساختاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صنعت بیمه، دبیرکل خانه‌کارگر گفت: برای رفع مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی باید اصلاحاتی صورت گیرد تا از میان خیل افراد متقاضی تشکیل پرونده بیمه، کارگران ساختمانی واقعی شناسایی شوند.

    جلسه هم‌اندیشی مسئولان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی صبح امروز (سیزدهم دی) با حضور دبیرکل خانه کارگر درخصوص بیمه کارگران ساختمانی در خانه کارگر برگزار شد.

    «علیرضا محجوب»، در این جلسه با اشاره به مسئله کارگرانی که باید تحت پوشش بیمه قرارگیرند گفت: احراز شاغل به شغل کارگری یکی از مهم‌ترین پیش شرط‌ها است.

    دبیرکل خانه کارگر افزود: بحث بازرسی‌ها باید مکرر صورت گیرد زیرا شغل کارگران ساختمانی شغلی نیست که هر روز کارگر به آن مشغول باشد البته به همین دلیل نیز بازرسی این شغل امر مشکلی است.

    وی تاکید کرد: برای اهراز هویت صنفی افراد متقاضی بیمه کارگران باید سخت گرفت تا فردی که کارگر واقعی نیست خود را به جای کارگر جا نزند و نتواند از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی استفاده نکند.

    محجوب بابیان اینکه باید لیست‌های کارگران ساختمانی واقعی بیمه شده مشخص شود تا بتوان به مشکلات بیمه‌‌ای آنها رسیدگی کرد، گفت: این امر با بررسی دقیق در هنگان تشکیل پرونده متقاضی و بعد انجام بررسی‌های دوره‌ای میسر می‌شود.

    محجوب افزود: وقتی بحث ورود افراد به عنوان کارگر ساختمانی برای پوشش بیمه اجباری مطرح می‌شود باید در نظر گرفت که سختگیری در این زمینه مزایا و مضرات خود را دارد بنابراین باید دید منفعت کارگران در کدام مسیر است.

    وی تصریح کرد: باید طی جلساتی که در آینده با مشارکت نهادهای صنفی کارگران ساختمانی خواهیم داشت به فرمولی برسیم که بتوانیم تمام مشکلات قشر کارگران ساختمانی را برطرف کنیم.

    دبیر کل خانه کارگر  بابیان اینکه تشکیل پرونده بیمه تنها به داشتن کارت مهارت توسط فرد متقاضی محدود نمی‌شود، افزود: در بحث مهارت آموزی باید توجه شود که مهارت در رشته‌های مختلف متفاوت است و باید مطابق سطح یادگیری و نیاز هر فرد آموزش داده شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی