عصر بازار

شرایط دریافت بیمه بیکاری تغییر می‌کند؟

عصر اعتبار- مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: تشخیص و تایید کسانی که واجد دریافت بیمه بیکاری هستند با تامین اجتماعی نیست.

شرایط دریافت بیمه بیکاری تغییر می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرتضی سلامی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 11 هزار نفر در استان البرز بیمه بیکاری می‌گیرند. ‌اکثر این افراد به خواسته خود از کار کناره نگرفته‌اند و توسط کارفرمایان اخراج شده‌اند بنابراین دریافت بیمه بیکاری حق آنهاست.

    وی افزود: تشخیص و تایید کسانی که واجد دریافت بیمه بیکاری هستند با تامین اجتماعی نیست و این کار توسط اداره کل کار استان انجام می‌شود و صرفا پرداخت این حق بیمه ‌توسط تامین اجتماعی انجام می‌شود.

    وی ادامه داد:‌ هرچند که بسیاری از کسانی که در حال حاضر بیمه بیکاری می‌گیرند به ناچار از کار بیکارشده‌اند ولی برخی از افراد نیز از امکان دریافت بیمه بیکاری سوءاستفاده می‌کنند و از راه‌های غیرقانونی و نادرست این بیمه را دریافت می‌کنند. با این اوصاف می‌توان گفت پرداخت بیمه بیکاری تا حدودی می‌تواند فرهنگ تن‌پروری و فرار از کار را در بین برخی افراد رواج دهد.

    این مسئول توضیح داد: بر این اساس طرحی توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه شده که در صورت تایید و اجراء، بخشی از این مشکل را حل خواهد کرد. براساس این طرح اگر کارفرمایی کسی را که بیمه بیکاری دریافت می‌کند، در روزهایی از هفته به کار بگیرد، تامین اجتماعی، حقوق روزهایی که این فرد مشغول به کار است را، از محل بیمه بیکاری او پرداخت خواهد کرد. با این روش کارفرمایان برای پرداخت حقوق کسانی که دوباره مشغول به کار شده اند، کمتر دچار مشکل می شوند. این طرح هنوز در حد پیشنهاد است و در صورت بررسی و تایید اجرایی خواهد شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی