عصر بازار

عصر اعتبار بررسی می کند:

شرکت های خصوصی یکه تاز در فروش بیمه نامه

عصر اعتبار- حدود پنج سالی می شود که شرکت بیمه ایران به عنوان تنها نماینده دولت در صنعت بیمه کشورمان به فروش بیمه نامه و ارائه خدمات بیمه ای مشغول است. در این بازده زمانی اما، پنج شرکت بیمه ای از بدنه دولت به بخش خصوصی واگذار شد تا بتواند در این صنعت رونق ایجاد کنند. البته این تصمیم امروزه تاثیر مطلوبی داشته و بازده ای مثبت به همراه آورده است به طوری که امروزه بخش خصوصی در صنعت بیمه ایران توانسته با همکاری ۱۳.۹۳۹ کارمند بیش بیش از ۲۷.۳۷۹.۲۵۱ فقره بیمه نامه را به فروش برساند و از بخش دولتی جلو بیافتد.

شرکت های خصوصی یکه تاز در فروش بیمه نامه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار طی سال گذشته حدود 29 شرکت  با همکاری و مشارکت 18.420.378 کارمند در صنعت بیمه کشورمان فعالیت کرده به طوری که این میزان نیزوی انسانی توانسته اند در سال 93 معادل 45.799.593 فقره بیمه نامه را به متقاضیان و مصرف کنندگان ارائه دهند. با نگاهی بر این آمارها متوجه خواهیم شد که نسبت فروش بیمه نامه از سوی تنها شرکت دولتی یعنی بیمه ایران به نسبت کل صنعت در مقابل شرکت های خصوصی، حجمی کمتر داشته و تنها 40.2 درصد از بازار را در اختیار گرفته است.  شرکت بیمه ای ایران در سال 93 دارای 4.558 کارمند و 205 شعبه بود که در کنار آن نیز 9.079 نمایندگی فعالیت می کنند. این حجم از نیروی انسانی در شرکت بیمه ایران توانسته اند میزان فروش را تنها به ممیزان 0.8 درصد رشد دهند که در مقابل با سال های گذشته روند حرکت صعودی آن آهسته شده است.
    بخش خصوصی اما در این میان به منظور فروش بیمه نامه روندی صعودی پرشتاب تری داشته به طوری که در میزان فروش با رشدی معادل 11.7 درصد نسبت به سال گذشته داشته و توانسته است سهم 59.8 دردصدی  کل صنعت بیمه کشورمان را به خود اختصاص دهند.
    قابل تامل است؛ اگر بدانیم این جایگاه شرکت های خصوصی در صنعت بیمه توسط 13.939 کارمند از 832 شعبه و 29.847 نمایندگی محقق شده و شرکت بیمه آسیا با در اختیار داشتن 2.518 کارمن و 84 شعبه در این میان بشترین میزان بیمه نامه را با تعداد 5.601.452 فقره  و رشد 12.9 درصدی در سال 93 به فروش رسانده است. البته شرکت بیمه تعاون نیز با رشد 301 1 درصد نیز بیشترین شتاب را در فروش بیمه نامه به خود اختصاص داد که می تواند برای شرکت های خصوصی صنعت بیمه کشورمان امتیازی مطلوب ارزیابی شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو