عصر بازار

هنگام خرید بیمه نامه بدنه، این نکات را رعایت کنید

عصر اعتبار- شاید سه یا چهار سال پیش بحث بیمه بدنه زیاد در بین رانندگان و صاحبان وسایل نقلیه جدی نبود و بسیاری به مزایای استفاده از خدمات بیمه بدنه آگاه نبودند. اما این سال ها، با افزایش قیمت خودروها، ورود خودروهای لوکس به بازار مصرف و ازدیاد هزینه دستمزد تعمیرات و نگهداری خودرو، بیمه بدنه خودرو موضوعی است که حداقل یک بار ذهن هر راننده یا صاحب خودرویی رو به خود مشغول می کند. دانستنی هایی در این زمینه را در ادامه مطلب بخوانید.

هنگام خرید بیمه نامه بدنه، این نکات را رعایت کنید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار در بیمه های بدنه، بیمه گذار در مقابل پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه در صورت آسیب دیدن خودرو خود در پی خطرات تحت پوشش، مبلغی را به عنوان خسارت دریافت خواهد کرد. به طور کلی خودروهایی که برای پوشش بیمه بدنه معرفی می شوند، ابتدای امر باید قابلیت پوشش بیمه بدنه را دارا باشند. این بیمه نامه، خودروی شما را در مقابل خطراتی همچون آتش سوزی، سرقت کلی، خساراتی که در جریان نجات یا انتقال موضوع بیمه به آن وارد شود و... تحت پوشش قرار می دهد.

    نحوه محاسبه حق بیمه بدنه برای خودروها
    مهم ترین موضوع در تعیین مبلغ بیمه بدنه وسیله نقلیه، ارزش مورد بیمه شده است که می تواند پایه محاسبه قرار گرفته و پس از آن موارد تکمیلی که جزو شرایط تحت پوشش بیمه است به مبلغ اصلی افزوده می شود. بنابراین بسیاری از موارد، مثل سال ساخت و قیمت اولیه وسیله نقلیه می تواند در تعیین قیمت تاثیرگذار باشد، اما اگر واقعا قصد استفاده از خدمات بیمه بدنه خودرو را دارید، باید به شما نوید بدهیم می توانید با استفاده از دنیای مجازی حدود هزینه هایی را که باید به شرکت مورد نظر خودتان بپردازید، محاسبه کنید. در این خصوص با مراجعه به وب سایت بیشتر شرکت های بیمه می توانید با وارد کردن مشخصات وسیله نقلیه حدود قیمت قابل پرداخت را محاسبه کنید و با آمادگی وارد دفتر بیمه شوید.
    قابل ذکر است مهم ترین نکته هنگام بیمه کردن وسیله نقلیه این است که اگر قصد استفاده از خدمات بیمه بدنه به صورت قسطی را دارید، باید بدانید در صورت نیاز به استفاده از خدمات بیمه، پرداخت مبلغ اقساط شما باید تائید شده باشد که قبل از هر کاری از سوی کارشناسان بیمه استعلام خواهد شد. بنابراین سعی کنید در صورت امکان از قسطی کردن مبلغ بیمه بدنه خودداری کنید؛ چون حادثه هرگز خبر نمی کند و هنگام تشکیل پرونده جهت دریافت خدمات بیمه به دردسر خواهید افتاد.

    تخفیف ها چگونه محاسبه می شود؟
    اگر جزو آن دسته از رانندگانید که قوانین را رعایت می کنید و کمی شانس با شما یار است ، می توانید روی تخفیف های بیمه بدنه کاملا حساب کنید که با توجه به جدولی که بیمه مرکزی به تمام بیمه ها اعلام کرده، اعمال می شود؛ هرچند گاهی اوقات برخی شرکت ها، امکاناتی اضافی به مشتریان خود می دهند، اما اصل محاسبه همان فرمول بیمه مرکزی است.
    بنابراین هرگاه خودروی بیمه شده از شروع قرارداد تا پایان بیمه نامه هیچ گونه اعلام خسارتی از محل بیمه نامه اعلام نکند، زمان تمدید بیمه نامه تخفیف عدم خسارت براساس جدول شورای عالی بیمه به شرح ذیل در میزان حق بیمه مربوطه اعمال خواهد شد:

    * سال اول، 25 درصد حق بیمه در زمان تجدید بیمه نامه
    * سال دوم، 35 درصد حق بیمه در زمان تجدید
    * سال سوم 45، درصد حق بیمه در زمان تجدید
    * سال چهارم و بعد 60 درصد حق بیمه در زمان تجدید

    فرانشیز
    اما اگر دچار حادثه شوید، علاوه بر از دست دادن تخفیف، به تناسب تعداد حوادث نیز مشمول کسر فرانشیز خواهید شد. به طور کلی، فرانشیز برای بیمه بدنه به چند گروه تقسیم می شود که عبارتند از:
    الف) فرانشیز خسارت های جزئی ناشی از حادثه و آتش سوزی برای تمام وسایط نقلیه

    * فرانشیز خسارت اول، 10 درصد مبلغ خسارت حداقل 500 هزار ریال/ * فرانشیز خسارت دوم و به بعد، 20 درصد مبلغ خسارت حداقل 500 هزار ریال
    ب) در صورت تحقق هر یک از موارد زیر علاوه بر موارد مذکور بالا، 10 درصد به فرانشیزهای اعلام شده اضافه می شود:

    * سابقه رانندگی راننده خودرو، موضوع بیمه نامه بدنه در تاریخ حادثه کمتر از سه سال باشد./ * سن راننده در تاریخ حادثه کمتر از 25 سال باشد.
    ج) فرانشیز خسارت ناشی از حوادث تصادفات رانندگی. در صورتی که راننده وسیله نقلیه بیمه شده، مقصر حادثه نبوده و مسئول حادثه شخص ثالث شناخته شده ای باشد، فرانشیز به نصف رقم خسارت اول تقلیل می یابد.
    د) فرانشیز خسارت کلی ناشی از حادثه و آتش سوزی 10 درصد مبلغ خسارت تعیین خواهد شد.
    هـ) فرانشیز خسارت سرقت اعم از جزئی و کلی 20 درصد مبلغ خسارت تعیین می شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو