عصر بازار

جزییات بیمه خدمات انتقال خون اعلام شد

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان انتقال خون همکاری بیمه‌ها با سازمان انتقال خون در خصوص خدمات تعرفه‌گذاری شده این سازمان را خوب توصیف کرد و افزود: امیدوارم بتوانیم به زودی خدمات نوین انتقال خون را هم با توجه به اینکه تعرفه‌گذاری شده‌اند، ارائه دهیم.

جزییات بیمه خدمات انتقال خون اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبرپور فتح الله درباره خدمات تعرفه‌گذاری شده انتقال خون و همچنین نحوه همکاری بیمه‌ها با این سازمان، گفت: سازمان انتقال خون 14 خدمت را تعرفه‌گذاری کرده است. هزینه یک دسته از این خدمات، مثل "فریزیس" را خود بیماران باید تقبل و ملزومات مرتبط با آن را خریداری می‌کردند و ما هم بعد از آن خدمت را ارائه می‌دادیم. این کار برای بیماران هزینه بسیار زیادی داشت، اما درحال حاضر با تعرفه‌گذاری این مساله ساماندهی شد و نیازی به خرید توسط آنها نیست، چرا که بیمه‌ها خدمت و هزینه مواد مصرفی را تقبل کرده‌اند. در نتیجه به شدت پرداختی مردم در این بخش کاهش پیدا می‌کند، به خصوص اینکه بیماران این بخش جزو بیماران صعب‌العلاج بودند و هزینه سنگینی پرداخت می کردند.

    وی افزود: بیمه‌ها از ماه گذشته هزینه این تعرفه‌ها را تقبل کردند و اکنون پرداختی‌ها هم توسط بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد و مشکلی از این نظر نداریم.

    پورفتح الله درباره بخش دوم خدمات تعرفه‌گذاری شده انتقال خون نیز گفت: بخش دوم خدمات هم به خاطر سنگین بودن هزینه‌ها ارائه نمی‌شد. مثل خون "سی ام دی منفی" یا خدمات مرتبط با "حذف گلبول سفید". بخشی از خدمات حذف گلبول سفید برای بیماران تالاسمی با تامین منابع از طریق معاونت درمان انجام می‌شد. اکنون خوشبختانه این خدمات تعرفه‌گذاری شده است و سازمان انتقال خون می‌تواند آنها را تامین کند.

    مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به چهار خدمت از رده خارج شده انتقال خون نیز گفت: ما فقط چهار خدمت داریم که اکنون تعرفه‌گذاری شده در حالی که قبلا تعرفه نداشت و رایگان بود. این خدمات از رده خارج شده‌اند. امروز گلبول قرمز با حذف گلبول سفید در دنیا ارائه می‌شود، ولی ما چون نمی‌توانستیم این خدمت را ارائه دهیم، گلبول قرمز را به شکل قبلی ارائه می‌دادیم. مصرف همچنین پلاسما امروز بسیار محدود شده است و جایگزین‌های زیادی دارد، حتی پلاکت را هم که به روش رندوم تهیه می‌کردیم در دنیا دارد از رده خارج می‌شود.

    وی اظهار کرد: امیدواریم خدمات نوین را هم با توجه به تعرفه‌گذاری آن به تدریج در سازمان ارائه خواهد شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو