عصر بازار

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان خبر داد

تمدید مهلت بیمه‌پذیری محصولات باغی تا ۳۰ دی ماه در زنجان

عصر اعتبار- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان گفت: باغداران استان زنجان تا ۳۰ دی ماه جاری برای بیمه محصولات خود فرصت دارند.

تمدید مهلت بیمه‌پذیری محصولات باغی تا ۳۰ دی ماه در زنجان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، رامین موسی‌خانی اظهار کرد: به طور متوسط 70 درصد حق بیمه در روند بیمه محصولات کشاورزی در سطح کشورمان توسط دولت تامین شده و 30 درصد مابقی بر عهده کشاورز و بیمه‌گذار است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر هر استان موفق به پرداخت 20 درصد از غرامت‌های سال زراعی 94- 93 به بیمه‌گذاران خسارت دیده شده است.

    مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون غرامت همه محصولات زراعی به غیر از گندم در این استان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: بخشی از غرامت محصول گندم آبی و دیم نیز در برخی شهرستان‌های استان پرداخت شده ولی بخش عمده غرامت این محصول هنوز پرداخت نشده است.

    موسی‌خانی عنوان کرد: علت تاخیر در پرداخت غرامت محصول گندم در برخی شهرستان‌های استان زنجان این است که برای محصول گندم به دو شیوه بیمه‌نامه صادر شده است.

    این مسئول با بیان اینکه سال زراعی گذشته بخشی از بیمه‌نامه‌های صادر شده برای محصول گندم به صورت نقدی و بخشی نیز از محل طلب غرامت بوده است، افزود: مقرر شده این بیمه‌نامه‌ها توسط صندوق بیمه تهران تفکیک شده و سپس به استان‌ها ارسال شود که تا به امروز این امر محقق نشده است.

    وی عدم تامین اعتبار از سوی دولت را از دیگر علل تاخیر در پرداخت غرامت محصول گندم برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم بعد از انجام عملیات تفکیک بیمه‌نامه‌ها توسط صندوق بیمه و تامین اعتبار توسط دولت هرچه ‌سریع‌تر نسبت به پرداخت غرامت گندم‌کاران خسارت دیده در استان زنجان اقدام کنیم.

    مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان زنجان بیان داشت: صندوق بیمه تنها نهاد تخصصی و حمایتی در بخش کشاورزی کشورمان محسوب می‌شود که مسئول رسیدگی و جبران صدمات و خسارات ناشی از بلایای طبیعی در این بخش است.

    موسی‌خانی عنوان کرد: صندوق بیمه کشاورزی کاربرد وسیعی در قبل، حین و پس از وقوع حادثه در بخش کشاورزی دارد و تجربه جهانی ثابت کرده موفقیت صندوق بیمه با همکاری و مشارکت مالی، فکری و قانونی سه راس مثلث دولت، صندوق بیمه و کشاورزان محقق می‌شود.

    این مسئول در پایان از تمدید مهلت بیمه‌پذیری محصولات باغی در استان زنجان با توجه به استقبال کشاورزان خبر داد و خاطرنشان کرد: باغداران استان تا 30 دی ماه جاری برای بیمه محصولات خود فرصت دارند.

    وی متذکر شد: در حال حاضر امکان پرداخت حق بیمه باغداران از محل طلب غرامت در استان زنجان فراهم شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو