عصر بازار

بیمه سایبری برای کسب و کارها اجباری می‌شود

عصر اعتبار- کمیته فدرال کسب و کار در آمریکا با تشویق دارندگان کسب و کارهای نوظهور در خرید بیمه امنیتی و سایبری سعی دارد تا در چند سال آینده آن را تبدیل به قانونی اجباری کند. چرا که هر کسب و کاری، کوچک یا بزرگ در صورت از دست دادن اطلاعات ثبت شده مشتریانش اعتبار خود را از دست خواهد داد و در وقوع حملات سایبری چه عایدی کسب و کار الکترونیکی یک دلار باشد و چه یک میلیون دلار، بدون بیمه سایبری در چشم بر هم زدنی از بین خواهد رفت.

بیمه سایبری برای کسب و کارها اجباری می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مجله فوربس، اگر کسب و کار شما در اولین روز کاری با دزدیده شدن اطلاعات رو به رو شود چیزی برای از دست دادن نخواهید داشت. اما با سرمایه گذاری بیش تر احتمال ضرر دیدن منابع شرکت ها با نقض اطلاعات در پی حملات سایبری افزایش خواهد یافت. طبق گزارشات صورت گرفته 33 درصد از شرکت های الکترونیکی در سال 2013 از نقض اطلاعات کاری شان خبر دادند. این در حالی است که این آمار در سال 2014 با افزایش 43 درصدی همراه بوده است. از این رو تحت پوشش بیمه سایبری قرار گرفتن کسب و کارهای جدید یک ضرورت در سال جدید به شمار می آید.

    در این گزارش که به قلم یکی از مشاوران بیمه سایبری نوشته شده، آمده است که آسیب پذیر بودن کسب و کارهای امروزی در برابر از دست رفتن اطلاعات در پی حملات سایبری در زمان انتقال داده های شرکت نمی تواند با بیمه های سنتی تحت پوشش قرار گیرد. چرا که بازیابی اطلاعات یک شرکت در زمان حملات سایبری تنها با بیمه سایبری که به مانند دیواری حمایتی میان داده ها و حملات احتمالی عمل می کند امکان پذیر خواهد بود.

    در دنیای تکنولوژیک امروز که انجام هر گونه کسب و کار با اتصال به دنیای مجازی و بهره بردن از شبکه جهانی اینترنت صورت می گیرد استفاده از بیمه سایبری یک ضرورت است و شرکت های خدماتی تحت پوشش بیمه سایبری در برابر دعاوی حقوقی و نقض اطلاعات کاربری در زمان حملات سایبری یا نقض سیستم امنیتی مصون خواهند بود.

    با وجود اینکه نرخ حق بیمه نامه های سایبری بالاتر از دیگر خدمات بیمه ای است، اما شرکت‌های بیمه به خوبی می دانند که امروزه از دست رفتن اطلاعات کاربران و مشتریان در هر کسب و کاری بدون در دست داشتن پوشش ریسک چه زیان غیر قابل جبرانی را به بار خواهد آورد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی