عصر بازار

جزییات بیمه‌ درمان اتباع و مهاجران خارجی

عصر اعتبار- رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از پیگیری این وزارتخانه برای افزایش پوشش بیمه‌ای اتباع غیرایرانی خبر داد .

جزییات بیمه‌ درمان اتباع و مهاجران خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر محمود سروش درخصوص آخرین وضعیت پوشش بیمه‌ای اتباع غیر ایرانی گفت: امسال حدود 250 هزار نفر از گروه‌های خاص اتباع بیگانه را در بحث درمان و بستری تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادیم. جمعیت کل اتباع غیرمجاز 850 هزار نفر هستند. به طور کلی امسال توانستیم گروه آسیب پذیر و کسانی که دچار بیماری‌های خاص بودند که حدود یک سوم از این جمعیت را شامل می‌شود، بیمه کنیم.

    وی همچنین از برنامه وزارت بهداشت برای افزایش این رقم به 500 هزار نفر خبر داد و گفت: قرار است به تدریج پوشش بیمه‌ای را افزایش دهیم و در حال حاضر منتظر منابع مالی کمیساریای عالی پناهندگان هستیم. برای این کار قراردادی چند جانبه میان بیمه، اداره اتباع و کمیساریای عالی و وزارت بهداشت بسته شده است.

    رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، مشکلات مالی وزارت بهداشت را عاملی برای اجرایی نشدن برنامه‌های اتباع ندانست و افزود: خدمات بهداشت و درمان اولیه بر اساس روش جدیدی که داریم روز به روز ارتقا پیدا می‌کند. ما روزهایی را می‌بینیم که این خدمات درخشان‌تر می‌شود. هرچه نظام خدمات پزشک خانواده حاشیه و شهری و روستایی ارتقا پیدا کند، آنها هم از خدمات بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر اعتبار  ( https://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی