عصر بازار

تعداد دفترچه‌های بیمه بیشتر از جمعیت کشور

عصر اعتبار- میدری بابیان اینکه اقدامات این کمیته به دلیل مسائل مربوط به برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۵ با وقفه‌هایی مواجه شد، اعلام کرد: این کمیته گزارشات خود را به دو وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ارائه می‌دهد.

تعداد دفترچه‌های بیمه بیشتر از جمعیت کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از صبحانه، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر 7 میلیون نفر در کشور وجود دارند که دارای دو دفترچه بیمه هستند و در 10 سال اخیر همواره مسئولان بیمه‌ای نیز این موضع را مطرح کرده‌اند که چرا تعداد دفترچه‌های درمانی از جمعیت کشور بیشتر است.

    احمد میدری، شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه آبادان اظهار داشت: یکی از آثار مثبت رفع تحریم‌ها این است که تهیه مواد اولیه برای داروهایی که مواد اولیه آن‌ها در اختیار کشورهای خاصی است با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

    وی بابیان اینکه صنعت داروسازی صنعت دانش‌بنیانی است، عنوان کرد: نباید انتظارات ما پس از تحریم مانند انتظارات پس از دوران جنگ باشد چراکه در آن مقطع انتظارات بالا سبب اعمال سیاست‌های انبساطی و افزایش تورم شد.

    میدری در پاسخ به اینکه چه تدابیری درباره اعمال کنترل بر صورت‌های مالی بیمه‌ها دیده‌شده تا شاهد خروج منابع مالی بیمه از راه‌های غیراصولی و عدم توانایی در انجام تعهدات آن‌ها نباشیم، اظهار کرد: در این زمینه راه‌کارهای مختلفی در حال انجام است.

    معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کمیته‌ای متشکل از رئیس تأمین اجتماعی، معاون درمان وزیر بهداشت، رئیس سازمان بیمه سلامت و نماینده‌ای از وزارت رفاه تشکیل‌شده که از 3 ماه قبل دستورالعمل‌ها و اقدامات مختلفی را آغاز کرده‌اند.

    میدری بابیان اینکه اقدامات این کمیته به دلیل مسائل مربوط به برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 با وقفه‌هایی مواجه شد، اعلام کرد: این کمیته گزارشات خود را به دو وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ارائه می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات نیز کارهایی صورت گرفته است، بیان کرد: یکی از این کارها اقداماتی در جهت رفع همپوشانی بین سازمان‌های بیمه‌گر است.

    می‌دری با اشاره به بیماران خاص در کشور، بیان کرد: در این حوزه چیزی در حدود 5درصد از بیماران خاص در کشور دارای دو دفترچه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی به‌صورت هم‌زمان هستند.

    معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی به آن‌ها اعلام می‌کنیم که یکی از دو دفترچه را انتخاب کرده و دیگری را باطل کنند چراکه داشتن دو دفترچه هیچ کارایی خاصی ندارد و صرفاً مهملی برای سوءاستفاده است.

    وی با اشاره به اینکه برخی بیماران نیز از داروهای خاص استفاده می‌کنند، اظهار داشت: با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر همپوشانی بیمه‌ای این بیماران مشخص‌شده و افرادی که از دو بیمه‌گر داروهای خاص دریافت می‌کنند از این کار منع می‌شوند.

    میدری افزود: در حال حاضر 7 میلیون نفر در کشور وجود دارند که دارای دو دفترچه بیمه هستند و طی 10 سال اخیر همواره مسئولان بیمه‌ای کشور این موضع را مطرح کرده‌اند که چرا تعداد دفترچه‌های درمانی از جمعیت کشور بیشتر است.

    معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: مثلاً 40 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت و 36 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند که علاوه بر این 16 بیمه کوچک دیگر نیز فعال هستند.

    میدری اظهار کرد: با جمع تعداد افراد تحت پوشش بیمه‌های مختلف به این نتیجه می‌رسیم که تعداد دفترچه‌های بیمه از جمعیت کشور بیشتر است.

    وی گفت: ازآنجایی‌که دولت روستائیان را به‌طور رایگان بیمه کرد افرادی هستند که دفترچه بیمه روستائیان دارند و فرزندشان بیمه پرداز سازمان تأمین اجماعی هستند و به همین دلیل دفترچه تأمین اجتماعی هم دارند.

    معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این افراد شناسایی‌شده‌اند اما حذف آن‌ها نیازمند اقدامات حقوقی است.

    به گزارش تسنیم، میدری عنوان کرد: ازآنجایی‌که بیماران خاص معمولاً بیش از یک‌میلیون تومان در ماه از یارانه درمانی استفاده می‌کنند طی یک ماه آینده به آن‌ها اعلام می‌کنیم که یکی از دفترچه‌های خود را باطل کنند.

    وی استفاده این بیماران از دو دفترچه را تخلف دانست و افزود: در غیر این صورت هر دو دفترچه این افراد باطل می‌شود و از خدمات بیمه‌ای هر دو دفترچه محروم می‌شوند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو