عصر بازار

اکوادور بازگشایی دفتر تجاری در تهران و بازنگری در تعرفه گمرکی را خواستار شد

عصر اعتبار- وزیر تجارت خارجی اکوادور بازنگری در تعرفه های گمرکی کالاهای این کشور، تسهیل تجارت با ایران و بازگشایی دفتر تجاری در تهران را خواستار شد.

اکوادور بازگشایی دفتر تجاری در تهران و بازنگری در تعرفه گمرکی را خواستار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «دیگو اولستیا والنسیا» در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بازنگری در تعرفه های گمرکی کالاهای اکوادوری و نیز تسهیل تجارت بین دو کشور را ضروری دانست.
    وی از بازگشایی دفتر تجاری اکوادور در تهران و افزایش ارتباط با اتاق بازرگانی ایران استقبال کرد.
    وزیر تجارت خارجی اکوادور با ابراز خرسندی از رفع تحریم های بین المللی علیه ایران، بر لزوم توسعه همکاری تجاری بین دو کشور با سرمایه گذاری مشترک و تامین مالی تاکید کرد.
    دیگو اولستیا والنسیا ایران را هاب منطقه دانست و گفت: همکاری اتاق بازرگانی دو کشور موجب اتصال بخش های خصوصی و تسهیل دسترسی بیشتر به بازارهای اطراف ایران و اکوادور می شود.
    به گفته وی، بخش زیادی از صادرات جمهوری اسلامی به اکوادور ماشین آلات و کالاهای صنعتی است و برگزاری همایش ها و حضور در نمایشگاه های دو کشور زمینه دستیابی به اطلاعات تازه درباره بخش های صنعتی را میسر می کند و انتظار می رود با همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور در این زمینه گام های عملی برداشته شود.
    دیگو اولستیا والنسیا سرمایه گذاری و اجرای پروژه های زیرساختی اکوادور به دست شرکت های ایرانی را خواستار شد و گفت: پروژه هایی مانند ذوب فلزات، اکتشاف و استخراج منابع معدنی، ساختمانی و پالایشگاهی به بهره گیری از تجربه فنی و مهندسی شرکت های ایرانی نیاز دارد.
    این مقام اکوادوری تاکید کرد باید بانک های برای دو کشور یک خط اعتباری را برای تامین مالی در این زمینه ها ایجاد کنند.

    ** هدفگذاری مشترک ایران و اکوادور در اوپک بر پایه منافع بلندمدت
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این دیدار پیشنهاد کرد با توجه به زمینه مساعد همکاری ایران- اکوادور پس از رفع تحریم ها، این دو کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای منافع مشترک بلندمدت، راهبردی و تثبیت موقعیت ها هدفگذاری کنند.
    «محسن جلال پور» گفت: باید برای پایدار شدن روابط و انجام کارهای اشتراکی بیشتر بین فعالان اقتصادی دو کشور برنامه ریزی شود و نقش اتاق های بازرگانی برای اتصال این بخش ها اهمیت بسزایی در آینده خواهد داشت.
    رئیس اتاق ایران، همکاری های مشترک برای دستیابی به بازارهای منطقه ای و فعالیت دوجانبه در دیگر کشورها را ضروری دانست و افزایش همکاری در سازمان هایی مانند اوپک را خواستار شد.
    رئیس اتاق ایران درباره همکاری های اشتراکی ایران و اکوادور در کشورهای همسایه خود و دیگر کشورها گفت: تهران- کیتو (Quito) در منطقه ای قرار دارند که با نفود و تسلط به بازارهای همسایه، برای سرمایه گذاری های مشترک در قالب هلدینگ های تخصصی، برندسازی و ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه کشاورزی و نفت و گاز توانایی بالایی دارند.
    به گفته وی، موقعیت ایران در همسایگی با کشور روسیه این امکان را فراهم می سازد که محصولات کشاورزی مناطق گرمسیری، از مسیر ایران به این کشور صادر شود.
    به گزارش ایرنا، ایران پیش از این برای صادرات کالاهایی مانند تراکتور، ماشین آلات کشاورزی، اوره و محصولات پتروشیمی، تجهیزات نفتی و خشکبار، اجرای برخی پروژه های نیروگاهی و صادرات دارو به اکوادور اعلام آمادگی کرده بود.
    افزایش همکاری بانکی دو کشور، آمادگی برای ایجاد خطوط تولید صنعتی، سیمان و راه اندازی کارخانه های تولید مواد لبنی از محورهای مورد استقبال دو کشور بوده است.
    همکاری تهران- کیتو می تواند بخش مهمی از بازار 12 تریلیون دلاری آمریکای لاتین را زیر پوشش قرار دهد و منافع بسیاری را نصیب دو کشور سازد.
    اکوادور در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده و با 256 هزار و 370 کیلومترمربع بیش از 14 میلیون نفر جمعیت را در خود جای دادهاست.
    این کشور از شمال به کلمبیا، از شرق و جنوب به پرو و از غرب به اقیانوس آرام محدود می شود.
    رقم مبادلات تجاری ایران و اکوادور در گذشته سه میلیون و 200 هزار دلار بود که با توجه به استقبال دو کشور برای توسعه همکاری، می توان سطح مبادلات را ارتقا بخشید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی