عصر بازار

برند شوید

عصر اعتبار- نام تجاری یک هویت است پس می توان چنین فرض کرد که پروسه برندینگ(خلق نام تجاری) روند ساخت و پرداخت این هویت است.

برند شوید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار،عوامل بسیاری در پروسه برندینگ تاثیر گذارند از جمله نام، نشانه(لوگو)، طرح بسته بندی، ویژگی های محصول و یا خدمات، وب سایت، تبلیغات، مدیریت مجموعه، پرسنل که می توان از آنها به عنوان عناصر برندینگ نام برد.

    امروزه ما به سمتی پیش می رویم  که بخش اعظم کالا و خدمات فروخته نمی شوند بلکه خریداری می شوند و تثبیت نام کالا(برند شدن) نقش عمده ای در تسهیل این جریان ایفا می کند، یک فروشگاه را در نظر بگیرید، انواع کالا ها بر روی قفسه های مختلف قرار گرفته اند و مشتری در میان آنها به انتخاب می پردازد و کالای خود را انتخاب می کند، اما در اینجا پدیده فروش کجاست؟ پدیده فروش در تثبیت نام تجاری کالا نهفته شده است، بعبارتی دیگر فروش نیست بلکه خرید صورت می گیرد. این امر در فروشگاه های اینترنتی(که در ایران نیز در حال رشد می باشد) از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد چراکه ما با اعتمادی که به آن برند(مارک) مورد نظر داریم خرید خود را براحتی انجام داده و آن را در محل تحویل می گیریم ( مثال : فروشگاه اینترنتی دیجی کالا).

    بله، یک تحول در دنیای تجارت در حال شکل گیری می باشد، تحولی که فروش را به خرید مبدل می سازد، این تحول به دلیل ظهور نام تجاری کالاها و خدمات تقویت و تسریع می شود.

    شما می توانید با تشکیل یک واحد هر چند کوچک در مجموعه خود برای این امر و با کمک از مشاوره کانون های آگهی و تبلیغات معتبر و متخصص مسیر درستی در راستای این امر ارزشمند گام بردارید.

    به عقیده بسیاری از کارشناسان و بنیانگذاران موفق تجارت های مختلف، راه اندازی یک مجموعه بدون تفکر برند کردن آن یک اشتباه بزرگ است.

    با مجموعه های (تولیدی و یا خدماتی) زیادی برخورد داشته ام که حتی بعد از فعالیت بالای 10 سال هم، هنگام فروش آن مجموعه تنها ملک و تجهیزات آنها ارزش مالی داشته است و تنها به علت آنکه از خود نامی(برندی) ساخته و پرداخته نکرده اند.
    اکنون این سوال مطرح می شود؛ شما فکر می کنید برند آیدین، مهرام، هاکوپیان و حتی مجموعه های کوچکتر بیشتر ارزش مالی دارند یا کارخانه، ملک و تجهیزات؟

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی