عصر بازار

شمول یا عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر خدمات حمل و نقل عمومی مسافر

عصر اعتبار- معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور طی بخشنامه ای خطاب به روسا و مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور موارد شمول یا عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر خدمات حمل و نقل عمومی مسافر را ابلاغ کرد.

شمول یا عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر خدمات حمل و نقل عمومی مسافر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، بخشنامه فوق الاشاره از سوی علیرضا طاری بخش به منظور اجرای صحیح قانون و اتخاذ رویه واحد در اجراء با توجه به ابهامات مطروحه پیرامون بخشنامه شماره 4531 مورخ 4/4/1390صادر و ابلاغ شده است.

    این گزارش می افزاید متن کامل بخشنامه صادره از سوی معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور به قرار زیر می باشد:

    1- وفق مقررات بند (12) ماده ( 12 ) و حکم ماده ( 40 ) قانون مالیات بر ارزش افزوده ، خدمات حمل و نقل عمومی مسافری درون و برون شهری ، جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی از پرداخت مالیات و عوارض معاف می باشد. لذا ارائه خدمات حمل و نقل عمومی مسافری ، مشمول مقررات بند (12) ماده (12) قانون خواهد بود و از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

    2- ارائه سرویسهای ایاب و ذهاب کارکنان در قالب قراردادهای پیمانکاری حمل و نقل مسافر ، مشمول پرداخت مالیات و عوارض موضوع این قانون نخواهد بود.

    3- در صورتی که فعالان اقتصادی مطابق قرارداد منعقده اقدام به ارائه خدمات برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل نمایند و درآمد تحصیلی آنان ناشی از حمل و نقل مسافر نباشد در این صورت ارائه خدمات مزبور از مصادیق معافیت بند (12) ماده (12) قانون مالیات برارزش افزوده محسوب نشده و برابر مقررات مشمول مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

    4- موسسات حمل و نقل و تحصیل کنندگان کالا یا خدمت صرفنظر از شمول یا عدم شمول در این نظام مادامی که کالاها و خدمات موضوع این قانون (غیر معاف) را از مودیان مشمول و ثبت نام شده این نظام مالیاتی تحصیل می نمایند ، مکلف به پرداخت مالیات و عوارض در وجه عرضه کنندگان کالا یا ارائه دهندگان خدمات مطابق ترتیبات و مقررات یاد شده خواهند بود.

    در ادامه این بخشنامه تاکید شده است: در این چارچوب در صورتی که اشخاص مزبور به عرضه توام خدمات مشمول و معاف موضوع این قانون اشتغال داشته باشند رعایت مقررات و ترتیبات مقرر دراین قانون ( از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی درموعد مقرر) درخصوص فعالیتهای انجام شده براساس ترتیبات و مقررات مفاد مواد (17) و (21) قانون مالیات بر ارزش افزوده ، الزامی خواهد بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو