عصر بازار

نوربخش :

پرداختی های تامین اجتماعی بروز می شود

عصر اعتبار : نوربخش از به روز شدن پرداختی های این سازمان به موسسات طرف قرارداد در دانشگاه های علوم پزشکی و دولتی خبر داد.

پرداختی های تامین اجتماعی بروز می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید تقی نوربخش در مراسم رونمایی از 14 قلم داروی جدید با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت گام های خوبی برداشته است هرگونه انتشار خبر مبنی بر دیرکرد در پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را تکذیب کرد و گفت: هر سندی از دانشگاه‌های علوم پزشکی به ما برسد 60 درصد آن در باجه‌های بانک پرداخت می‌ شود.
    وی با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی که دستگاه ها را با مشکلات زیادی روبرو کرده است از عملیاتی شدن تعهدات سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: تامین و توزیع 4400 میلیارد تومان در سال برای حقوق و سایر تعهدات کار آسانی نبود که انجام شد .
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه در بخش اقتصادی و بنگاه‌داری می‌توانیم پیشران اقتصاد کشور باشیم، گفت: جذابیت‌های بسیاری در سازمان تامین اجتماعی برای جذب سرمایه وجود دارد و تامین اجتماعی می‌تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد.
    نوربخش با بیان اینکه از این هفته خرید راهبردی در بخش درمان غیرمستقیم با هم‌افزایی بانک رفاه آغاز می‌شود؛ افزود: سعی داریم توانمندی‌های خود را توسعه دهیم به ویژه در این شرایط که با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم و تصور می‌کنم آینده درخشانی پیشروی بخش اقتصادی سازمان باشد.
    مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی درباره داروهای جدید پرداخت و گفت: داروهای تولید داخل هیچگونه ایرادی ندارند و استانداردهای بین‌المللی را دارا هستند.
    محمدرضا شانه‌ساز از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی خواست توجه بیشتری به مشکلات پیش روی کارخانه های داروسازی داشته باشند تا از این طریق نیاز به واردات دارو در کشور کاهش یابد .
    وی گفت: در صورتی که از شرکت های سرمایه گذاری دارویی زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی حمایت شود تعداد اقلام دارویی این شرکت ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.
    شانه ساز افزود: امسال 93 قلم دارو در شرکت های سرمایه گذاری دارویی سازمان تولید شده که در صورت حمایت تعداد اقلام دارویی را سه رقمی خواهیم کرد .

    وی به آمپول هیستامینیوفن به عنوان یکی از داروهای رونمایی شده امروز اشاره کرد و گفت : این دارو ضد درد و تب است که چند سالی است که وارد بازار کشور شده قیمت واردات آن 70 هزار ریال ولی قیمت تولید آن 34 هزار ریال با کیفیت عالی و رقابتی است.
    شانه ساز همچنین به چند داروی دیگر از جمله تاکرولیموس برای پیوند کلیه - کبد و مغز استخوان اشاره کرد و گفت : همه داروهای رونمایی شده با قیمت ارزان تر اما کیفیت عالی تر تولید شده است که امیدواریم با حمایت این شرکت های دارویی در آینده اغلب داروهای مورد نیاز بیماران در کشور تولید شود .
    گفتنی است داروهایی که امروز از آن ها رونمایی شد متعلق به شرکت های رازک، داروپخش، زهراوی، شاهی قاضی و اکسیر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی