عصر بازار

صنعت ریسک به کار گیرد

بازاریابی بیمه از طریق اس ام اس

عصر اعتبار- بیمه خدمتی است که تمام مردم به آن نیاز دارند و آن را تضمینی برای امنیت خود می‌دانند. اما این بازار کار وسیع به تنهایی موفقیت یک شرکت بیمه را تضمین نمی‌کند. روشی نیاز است تا خودتان را به مشتریان بشناسانید و در نگاه آنان از سایر شرکت های بیمه متمایز شود. برای کسب این موقعیت بازاریابان صنعت بیمه می‌توانند از رسانه‌های مختلفی بهره گیرند.

بازاریابی بیمه از طریق اس ام اس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، احتمالاً در نگاه اول پیامک در بین آنها چندان به چشم نمی‌آید. اما به هیچ وجه نباید تاثیر بازاریابی پیامکی را دست‌کم بگیرید. این جدیدترین ابزار بازاریابی در مدت کوتاهی تاثیر بالای خود را اثبات کرده است. مهم نیست در چه شهری باشید و چه خدماتی به مشتریان ارائه دهید، بازاریابی پیامکی می‌تواند تجارت شما را متحول کند.

    آنچه یک شرکت بیمه را از سایر رقبا متمایز می‌کند، سطح خدماتی است که به مشتریان ارائه می‌دهد. دقیقاً همینجاست که پیامک به کمک شما می‌آید. تبلیغ و معرفی شرکت بیمۀ شما تنها یک کارایی کوچک این ابزار بازاریابی است. آنچه واقعا پیام کوتاه را برای شرکت بیمه مناسب می‌کند، امکاناتی است که برای خدمت‌رسانی بهتر در اختیارشان قرار می‌دهد، و این دقیقا همان چیزی است که می‌تواند تجارت شما را دگرگون   کند.

    تولد همراهی تازه
    40 سال پیش در روز سوم آوریل 1973 مصادف با 14 فروردین 1352 مردی به نام مارتین کوپر در حالی که از خیابان رد می شود دستگاه کوچکی را در دستش می فشرد که بعد ها تاریخ بشریت را برای همیشه متحول کرد.این دستگاه نخستین تلفن همراه دستی جهان بود که 25 سانتی متر طول و یک کیلو و 134 گرم وزن داشت.
    پس از آن شرکت موتورولا در سال 1983 اولین تلفن همراه  قابل حمل را به جهان عرضه داشت. بعد از این دوره گوشی ها به اندازه کافی کوچک و ارزان و دسترسی آن برای همه فراهم آمد و این فرایند تولید امروزه در حد تخصصی و با ورژن های جدید هر روز در حال تغییر است.
    هم اکنون تعداد کاربران تلفن همراه در دنیا بیش از 6 میلیارد نفر است و این تعداد روز به روز در حال افزایش میباشد.در کشور ما ایران بالغ بر 70 میلیون کاربر موبایل وجود دارد که این تعداد کاربر حاکی از نفوذ این دستگاه ارتباطی در زندگی همه قشرهای جمعیتی خواهد بود.
    این گسترش نفوذ تلفن همراه باعث شده تا پیامک یا همان پیام کوتاه به یکی از ارزانترین و سریعترین ابزارهای ارتباطی تبدیل شود.این توان بالقوه پیامک را به یک ابزار تبلیغاتی کارآمد تبدیل کرده و شرکت های مختلفی را وارد عرصه خدمات پیام کوتاه کرده است.
    امروزه همه یک گوشی موبایل برای خود دارند و آن را همه‌جا همراه خود می‌برند. این یعنی شما می‌توانید از طریق پیامک همواره با مشتریان خود در ارتباط باشید. آمار نشان می‌دهد که بیش از 90% پیامک‌ها ظرف چند دقیقه خوانده می‌شوند. اگر این موضوع را هم در نظر بگیرید که پیامک یک وسیلۀ آنی است و بلافاصله بعد از ارسال توسط مخاطب دریافت می‌شود، متوجه می‌شوید که چرا این رسانه بهترین و سریع‌ترین ارتباط ممکن را برایتان میسر می‌کند. شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که پیام شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط مخاطب دریافت و خوانده می‌شود.

    نکتۀ دیگری که پیامک را از سایر روش‌های بازاریابی متمایز می‌کند، این است که یک رابطۀ دو طرفه و صمیمی را میسر می‌کند. مشتری، موبایل را به عنوان وسیلۀ شخصی خود تلقی می‌کند و در نتیجه این فرصت در اختیار شماست که یک رابطۀ صمیمی با او خود برقرار کنید. همچنین امکان این وجود دارد که مشتری به پیامک شما پاسخ دهد و در نتیجه شما می‌توانید به طرق مختلفی او را با تجارت خود درگیر کنید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی