عصر بازار

آیا نفت به ۵۰ دلار بازمی گردد؟+نمودار پیش بینی

عصر اعتبار- نفت خام روز سه شنبه به کمک تدابیر محرک مالی چین به روند افزایشی ادامه داد و با ۲۲ واحد افزایش، به کاهش فعالیت بخش تولید این کشور چندان اعتنایی نکرد.

آیا نفت به ۵۰ دلار بازمی گردد؟+نمودار پیش بینی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، نفت برنت در شرایطی که معامله گران همچنان منتظر برنامه نشست رسمی اوپک بودند در 36.55 دلار ثابت بود. در ادامه معاملات صعود وال استریت قیمت نفت را بالاتر برد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 54 سنت افزایش، 34.29 دلار معامله شد.
    نفت برنت هم با 32 سنت افزایش، در 36.89 دلار بسته شد. قیمت نفت در هفت روز از 12 روز معامله گذشته افزایش داشته است. به گفته معامله گران، برخی که در بازار خریدار بودند احتمالا در آستانه انتشار اطلاعات اقتصادی جدید روز سه شنبه یا چهارشنبه که پیش بینی می شود نشان دهند ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 26 فوریه افزایش بیشتری پیدا کرده است به سودبری اقدام کردند اما بهبود قیمت سهام در وال استریت که نزدیک به بالاترین سطح دو ماه اخیر صعود کرد به نفت کمک کرد بهبود پیدا کند. 
    تحلیلگران در نظرسنجی پلاتس پیش بینی کرده اند گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان دهد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 2.5 میلیون بشکه افزایش یافته است. سازمان اطلاعات انرژی آمریکا هم روز چهارشنبه گزارش خود را منتشر خواهد کرد.
    زمانی که نفت خام حدود 30 دلار در هر بشکه به فروش می رسید دکتر ایبه کاچیکو وزیر ذخایر نفتی نیجریه ابراز اطمینان کرده بود روزهایی در پیش خواهند بود که هر بشکه این کالا 50 فروخته می شود.
    این وزیر در گفت و گو با شبکه CNBC فاش کرد وی به تلاش برای ایجاد توافق گروهی در زمینه توقف سطح تولید ادامه می دهد و نسبت به امکان توافق اعضای اوپک برای تثبیت سطح تولید به عنوان راهی برای مقابله با قیمتهای پایین خوش بین است. وی با اشاره به موافقت عربستان و روسیه با طرح مذکور، گفت: فکر می کنم شانس بالایی وجود دارد که به توافق گروهی دست پیدا کنیم. وزیر نفت نیجریه در این مصاحبه اظهار کرد حرکت به سوی تثبیت تولید، گام بزرگی در مسیر صحیح خواهد بود و با احتمال توافق، به قیمت های نفت در سال 2016 خوش بین است و انتظار دارد قیمت ها تا پایان سال جهش چشمگیری داشته باشند.
    تولید نفت خام آمریکا امسال به طور مستمر رو به کاهش گذاشته و شماری از تولیدکنندگان برجسته برنامه کاهش تولید سالانه به میزان پنج تا 10 درصد را اعلام کرده اند. عمان در ژانویه اعلام کرد آماده است پنج تا 10 درصد از تولید خود را کاهش دهد به شرطی که سایر تولیدکنندگان مایل باشند اقدام مشابه را انجام دهند.
    به گفته رابی فریزر، تحلیلگر کالا در موسسه اشنایدر الکتریک، با نگاه به پیش رو کاهش تولید مهمترین عنصر هر گونه ادامه بهبود قیمت های نفت خواهد بود و بخش عمده کاهش تولید غیراوپک مربوط به آمریکا می شود.
    از نقطه نظر تکنیکال بازار نفت خام در ابتدای معاملات روز سه شنبه کاهش یافت اما به اندازه کافی حمایت پیدا کرد تا برای حرکت به سطح بالاتر تلاش کند با اینهمه همچنان فشارهای منفی زیادی وجود دارد و در نتیجه احتمال دارد دیر یا زود فروشندگان به این بازار برگردند تا قیمت را به سطح پایین تری برسانند که در این صورت حمایت در سطح 30 دلار وجود خواهد شد.
    اما اگر قیمت به بالای 36 دلار صعود کند در سطح 40 دلار با مقاومت روبرو خواهد شد با این همه تحلیلگران اف ایکس ایمپایر همچنان به این بازار بدبین مانده اند و انتظار دارند فشارهای نزولی ادامه پیدا کند. بازار نفت برنت هم مانند نفت خام در ابتدای معاملات اُفت کرد اما در ادامه روز توانست به سطح 36 دلار بهبود پیدا کند و یک همر مثبت تشکیل دهد که نشان می دهد قیمت به سطح بالاتری صعود خواهد کرد.
    با این همه مقاومت قابل توجهی در سطح 38 تا 40 دلار وجود خواهد داشت که تا حدودی بازار را منفی نگه می دارد. اگر قیمت مرز 40 دلار را بشکند روند بازار تغییر خواهد کرد اما تا آن زمان فعالان بازار منتظر مشاهده کندل های مقاومتی خواهد بود تا فروش را آغاز کند.
    اگر ذخایر نفت خام بالاتر از حد انتظار باشند این بازار احتمالا دچار سقوط خواهد شد. با وجود اینکه صحبت هایی درباره کاهش تولید وجود دارد اما تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا وعده داده اند با صعود قیمت به 40 دلار به بازار بازخواهند گشت که قیمت را در بلندمدت به سمت نزول سوق می دهد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی