عصر بازار

مدیرعامل بانک ملی:

توسعه روابط بانکی ایران و روسیه

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک ملی با مقامات عالی بانک VTB درمسکو دیدار کرد.

توسعه روابط بانکی ایران و روسیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، دکترهمتى با اشاره به اراده مقامات عالی سیاسی دو کشور در توسعه همکاری های اقتصادی اظهار داشت: بانکهای بزرگ دو کشور باید فرصتی را که برای گسترش فعالیت های مشترک اقتصادی و بانکی فراهم آمده، غنیمت دانسته و در جهت تسهیل مراودات مالی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نهایت همکاری و تعامل خود را مصروف دارند.
    دکتر همتی اضافه کرد: توسعه و تقویت روابط بانکی دوکشور نقش کلیدی و اثربخشی در تحقق اهداف اقتصادی و تجاری دوکشور دارد.
    وی خاطرنشان ساخت: بانک ملی ایران از دیرباز به اهمیت روابط بانکی با کشور روسیه توجه خاص داشته است و بر این اساس با تاسیس میربیزنس بانک در مسکو به ایفای نقش راهبری در تعامل نظام بانکی دوکشور می پردازد.
    مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به شرایط جاری بر آمادگی کامل بانک ملی ایران جهت برقراری مجدد روابط کارگزاری به منظور ارایه خدمات بانکی متنوع در راستای فعالیت های اقتصادی دوکشور ازقبیل گشایش اعتبار اسنادی، صدور ضمانتنامه، اعطای خطوط اعتباری کوتاه و بلندمدت وسایر خدمات بانکی متقابل تاکید کرد .
    در این دیدار آقای واسیلی تیتوف مقام ارشد اجرائى بانک VTB ضمن خوش آمد گویی به دکتر همتی و هیأت همراه ، رفع تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفته و آنرا فرصتی مغتنم برای احیاء روابط مستحکم بانکی با سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران و بویژه بانک ملی ایران دانست.
    وی با ابراز تاسف از وقفه چند ساله ای که به دلیل تحریم های غربی در حسن روابط کارگزاری فیمابین ایجاد شده بود، اظهار داشت: در شرایط پسا تحریم این بانک آمادگی خود را برای همکاری مجدانه در عالی ترین سطح با بانک ملی ایران اعلام داشته و علاوه بر احیاء روابط کارگزاری و افتتاح حساب برای میربیزنس بانک بعنوان سابسیدری بانک ملی ایران، موضوع برقراری روابط کارگزاری با بزرگترین بانک دولتی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت و صدور اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های ارزی و نیز همکاری مشترک در زمینه تامین مالی پروژه های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
    گفتنی است بانک VTB روسیه در سال 1990 میلادی در شهر سن پترزبورگ روسیه تاسیس و هم اینک بعنوان دومین بانک بزرگ فدراسیون روسیه به لحاظ حجم دارائی ها محسوب می گردد .

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا ر ا کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو