عصر بازار

بهبود فضای کسب و کار، رکود را از بین می‌برد

عصر اعتبار- یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت با ایجاد ساز و کارهای جدید و بهبود فضای کسب و کار مسیر سرمایه‌گذاران را همواره کرده و این اقدام منجر به خروج اقتصاد از رکود می‌شود.

بهبود فضای کسب و کار، رکود را از بین می‌برد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا کیامهر کارشناس اقتصادی  گفت: بهبود فضای کسب و کار عامل کاهش تورم و از بین بردن رکود در جامعه است.

    وی با اشاره به اینکه باید مسیر سرمایه‌گذاران هموار شود، افزود: دیوان‌سالاری دولت و بوروکراسی اداری دو عامل آزاردهنده برای سرمایه‌گذار و تولیدکننده است .

    وی تصریح کرد: اقتصاد کشور، اقتصاد نفتی است و جاذبه‌ای برای کارهای تولیدی ندارد.

    کیامهر در ادامه افزود: باید در آینده نزدیک دولت کوچک‌تر و چابک‌تر شده و از عامل اجراکننده به ناظر تغییر جایگاه دهد و همچنین از ایجاد سازمان‌ها و نهادهای خصولتی (خصوصی منشعب شده از دولت) پزهیز نماید.

    وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی ایجاد تورم در جامعه این است که دولت درآمد حاصل از فروش نفت را به بانک مرکزی می‌دهد و در ازای آن ریال و تومان تحویل می‌گیرد و همین عامل تشدیدکننده تورم در کشور است.

    وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم رشد اقتصادی داشته باشیم نرخ تورم باید تک رقمی شود.

    این کارشناس اقتصادی در پایان افزود: در صورتی که تیم اقتصادی دولت هماهنگ‌تر و یکپارچه‌تر از گذشته عمل کند و نگاه واحدی داشته باشد دولت می‌تواند هم تورم را کنترل و هم رشد اقتصادی را رقم بزند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی