عصر بازار

بسته شهرداری برای بیمه تامین اجتماعی تاکسی‌رانان

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرتهران از انجام اقدامات و اتخاذ تدابیری در حوزه بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی خبرداد.

بسته شهرداری برای بیمه تامین اجتماعی تاکسی‌رانان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، میثم مظفر در خصوص سرانجام قطع بیمه رانندگان تاکسی گفت: یکی از مشکلاتی که ما در سال 94 با آن روبرو بودیم، بحث قطع یارانه بیمه تأمین اجتماعی تاکسی‌ران‌هایی بود که به صورت جدید‌الورود وارد ناوگان می‌شدند که سعی شد باایجاد بسته های جدید این مشکل مرتغه شود.

    وی با بیان اینکه با توجه به بدهی مالی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، نهایتا این سازمان بیمه‌گذار، پرداخت سهم 50 درصدی که براساس قانون بر عهده دولت بود را قطع کرد و وقفه در بیمه تاکسیران‌ها ایجاد شد، گفت:‌با پیگیری‌های متعددی که سازمان تاکسیرانی تهران داشت و جلسات متعددی که با مقامات دولتی و کمیسیون‌های مختلف مجلس برگزار شد، سرانجام این چرخه دوباره حرکت خود را آغاز کرد.

    مدیرعامل شرکت تاکسیرانی پایتخت با اشاره به جریان خوب رسانه‌ای قطع بیمه تاکسیرانان گفت: دولت مجددا تعهد پرداخت حق‌السهم 50 درصدی خود را برای تاکسیران‌ها پذیرفت و این مشکل حل شد، البته باید بابت بیمه تاکسیران‌ها توضیحاتی ارائه شود که این افراد بدانند که چه کاری باید انجام دهند.

    وی افزود: این بحث بیشتر راجع به رانندگانی است که دارای بیمه تأمین اجتماعی بودند ولی این بیمه را از طریق شرکت تعاونی تاکسیرانی و یا سایر شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی پیگیری کرده و حق بیمه خود را پرداخت می‌کردند و در این راه به دردسرهایی دچار شدند که ما روش روشنی را در پیش گرفتیم.

    مظفر افزود: اگر تاکسیران به هر دلیلی نخواهد به شرکت تاکسیرانی مراجعه کند اما در عین حال امکان پیگیری بیمه خود را داشته باشد تمهیداتی اندیشیده شده تا تاکسیران مستقیما به شعب صادرکننده دفترچه مراجعه کند.

    وی افزود: فارغ از شرکت خصوصی، هر یک از تاکسیرانان می‌توانند از این به بعد به شعب تأمین اجتماعی که دفترچه بیمه‌اش را صادر کرده، مراجعه کنند و پول قدرالسهم خودشان را به آن شعبه دهند در حالی که 50 درصد تخفیف دولت هم در همان شعب کارگزاری تعبیه شده است.

    مظفر با بیان اینکه برخی از مشکلاتی که برای تعدادی از تاکسیرانان از سوی شرکت تعاونی تاکسیرانی بوجود آمده و موجب گله‌مندی آن‌ها شده با این روش، قابل حل است، گفت: سوابق بیمه‌ای این افراد به هیچ عنوان دچار مشکل نمی‌شود. یعنی اگر کسی به شعبه صادرکننده مراجعه کنند و از این به بعد بحث بیمه‌اش را مستقیم از بیمه پیگیری کند همه سوابقی که از گذشته داشته به شعبه بیمه منتقل می‌شود.

    وی افزود: تاکسیرانانی که از آذرماه سال 93 تا اردیبهشت سال 94 به ناوگان تاکسیرانی تهران پیوسته‌اند و اطلاعات بیمه‌ای خودشان را در شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی ثبت کرده‌اند اما دفترچه بیمه‌ای دریافت نکردند نیز می‌توانند به معاونت فنی شعب 5، 13، 16 و 29 شهر ری و شمیرانات تأمین اجتماعی مراجعه کرده و نسبت به انعقاد قرارداد فردی خودشان با بیمه از طریق آن شعبه اقدام کنند، طبعا پرداخت حق‌السهم 50 درصد دولت هم برایشان اعمال می‌شود و می‌توانند سریعا دفترچه بیمه خودشان را به صورت مستقیم از شعبه دریافت کنند.

    مدیرعامل شرکت تاکسیرانی پایتخت با بیان اینکه رانندگان تاکسی که به تازگی به ناوگان پیوسته و یا به هر دلیلی فعلا بیمه نشده‌اند، می‌توانند درخواست دریافت بیمه داشته و یا با مراجعه به دفاتر شرکت‌های خصوصی نسبت به ثبت اطلاعات بیمه‌ای‌شان اقدام کنند در عین حال شرکت‌های خصوصی نیز که از طریق شعب این کار را دنبال می‌کردند نیز می‌توانند مثل سابق به شعب بیمه تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

    وی افزود: بسته‌ای از اقدامات و تدابیر در حوزه بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی شامل افراد جدیدالورود، افرادی که سابقه بیمه‌شان قطع شده و چه افرادی که به شرکت‌های خصوصی برای بیمه مراجعه کردند در نظر گرفته شده است که امروزه می‌توانند مستقیم به شعب بیمه مراجعه و مشکل بیمه‌ای خود را حل کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی