عصر بازار

ظرفیت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کشور

عصر اعتبار- نماینده مجلس گفت:‌ بر اساس بررسی ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان ظرفیت درآمد مالیاتی کشور است.

ظرفیت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمدرضا پور ابر اهیمی در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه 2 دو سیما افزود:‌سال گذشته بیشترین رقم مالیات معادل 75 هزار میلیارد تومان را تصویب کردیم اما 50 درصد فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.
    وی گفت:‌این به دلیل ضعف نظام جامع مالیاتی کشور است.
    پورابراهیمی با بیان اینکه در بازه سال های 1363 تا 1394 به جز یکی دو سال نرخ بازدهی سود سپرده های بانکی در مقایسه با تورم منفی بوده است افزود: نباید از سود منفی مالیات گرفته شود .
     

    این نماینده مجلس درباره مالیات بر سود سپرده های بانکی گفت:‌با نظام اقتصاد ناکارامدی کنونی قرار دادن مالیات بر سود سپرده ها موجب ایجاد مشکلات دیگری برای اقتصاد کشور خواهد شد.
    وی افزود:‌چالش اصلی اقتصاد کشور تعیین مالیات بر سود سپرده نیست و این کار بهای اصلی منابع را افزایش و منابع را کاهش می دهد.
    پور ابراهیمی گفت:‌با قرار دادن بر سود سپرده ها بازار غیر رسمی بانکی درکشور گسترش می یابد .
    وی افزود:‌ به طور قطع بازار  های موازی آمادگی دارند که در صورت دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی این سرمایه ها را جذب کنند.
    این نماینده مجلس افزود:‌اکنون نرخ های سود بانکی به سپرده ها یکسان نیست و این یکسان نبودن نرخ بر تصمیم سرمایه گذار در سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.
    غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با بیان اینکه دریافت 25 درصد مالیات از سود تولید کنندگان موجب شده است برخی از آنان به جای تولید سرمایه خود را در بانک ها سپرده کنند گفت:‌ چطور می شود از کسی که مولد نیست و سرمایه گذاری بی آزمون و خطا انجام می دهد مالیات گرفته نشود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو