عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی مسندم عمان:

آماده افزایش مبادلات تجاری با ایران هستیم

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی استان مسندم عمان گفت: درجهت افزایش حجم مبادلات بازرگانی و تجاری با ایران، در اتاق بازرگانی و صنایع عمان تمام تلاش خود را به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای رفع موانع ازطریق قانون، انجام می دهیم.

آماده افزایش مبادلات تجاری با ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حامد بن محمد زمان بن کامل الرئیسی روز دوشنبه در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان با اشاره به ارتباطات دوستانه و راههای تعامل مشترک میان ایران و عمان، افزود: در زمینه مبادلات اقتصادی و تجاری نشست های متعدد با هدف گسترش همکاری های مشترک اقتصادی میان دو کشور برگزار می شود.
    وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه توانمندی های هرمزگان در مسندم عمان حاصل تلاش و همکاری های مشترک میان اتاق بازرگانی و دفتر همکاری اقتصادی عمان در هرمزگان بود که نتایج خوب و مثبتی را به همراه داشت.
    وی یاد آور شد: در انتظار اجرایی شدن تمامی بندهای تفاهم شده میان دو طرف هستیم و این کار با همکاری کارگروه ها قابل اجراست و نیاز است در جهت توسعه استفاده از بنادر دو کشور همکاری داشته باشیم.
    استاندار هرمزگان که اسفندماه 94 به همراه هیاتی به عمان سفر کرده بود با بیان اینکه عمان می تواند هدفی برای بازار مصرف و همچنین نقطه ترانزیت محصولات هرمزگان به دیگر کشورها باشد، گفت: عمان کشوری سرمایه پذیر است و ما می توانیم صدور خدمات فنی و مهندسی، انجام کارهای بهداشتی و درمانی، کار صنعتی و برپایی نمایشگاه ها را در این کشور داشته باشیم.
    جاسم جادری بیان داشت: نتایج حاصل از این سفر که اولین سفر بازرگانی و تجاری مدیران هرمزگان به کشوری دیگر محسوب می شد، بسیار خوب بود و توافقاتی با استان مسندم در کشور عمان انجام شد ودستاوردهای این سفر خوب ارزیابی شده و تمامی تصمیمات و تفاهماتی که انجام شده باید با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.
    وی یاد آورشد: پس از این سفر دفتر اقتصادی استان هرمزگان در شهر خصب استان مسندم کشور عمان راه اندازی شد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
    وی ادامه داد: در همه بخش ها می توان با عمان سرمایه گذاری مشترک انجام داد و برای به نتیجه رسیدن تفاهم نامه هایی که میان استان های هرمزگان و مسندم عمان منعقد شده باید کارگروهی در هرمزگان تشکیل شود.
    استاندار هرمزگان با بیان اینکه محصولات کشاورزی و صنایع دستی هرمزگان مورد نیاز و درخواست کشور عمان بوده ، اضافه کرد: باید به سمت تقویت بارگانی خارجی استان هرمزگان برویم و مراودات با عمان را تقویت کنیم.
    دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان امروز دوشنبه با حضور معاونان وزیران کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و شماری از ، سرمایه گذارانی از کشورهای ایران وچین، ترکیه، کویت، ایتالیا، اسپانیا و همچنین چند کشور حوزه خلیج فارس حضور دارند.
    بعد از ظهر امروز کارگروه ها و پنل های تخصصی این همایش شامل بخش های صنعت و معدن،انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و عمران شهری، 100 فرصت سرمایه گذاری در بخش های یادشده از سوی دستگاههای اجرایی برای شرکت کنندگان در این کارگروه ها تشریح می شود.
    شرکت کنندگان در این همایش با حضور در میزگردهای تخصصی مورد علاقه خود که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی بخشهای یادشده برگزار می گردد چگونگی راههای سرمایه گذاری را بررسی می کنند.
    انعقاد تفاهم نامه ،افتتاح نمایشگاه دستاوردهای استان در حوزه های مختلف ، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی، خلیج فارس و همچنین منطقه آزاد قشم از برنامه های عصر ظهر امروز و روز دوم این همایش است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو