عصر بازار

حضور خزاعی در اجلاس عالیرتبه تامین منابع مالی توسعه سازمان ملل

عصر اعتبار- اولین نشست عالیرتبه پیگیری اجرای برنامه اقدام آدیس آبابا برای تامین منابع مالی توسعه روز دوشنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز به کار کرد.

حضور خزاعی در اجلاس عالیرتبه تامین منابع مالی توسعه سازمان ملل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در این اجلاس محمد خزاعی، معاون وزیر و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی وزارت امور اقتصادی و دارایی سخنرانی کرد و به تشریح سیاست‌های کشورمان در راستای تقویت بسیج منابع داخلی و استفاده موثر از این منابع به منظور توانمندسازی ظرفیت‌های ملی کشورمان پرداخت.

    وی با تاکید بر اهمیت دستور کار توسعه پایدار 2030 ، بر ضرورت حمایت‌های موثر بین‌المللی از آرمان‌ها و اهداف این دستور کار تاکید کرد.

    معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن انتقاد از استفاده ابزاری از سیاست های تجاری علیه دیگر کشورها، به چالش‌های کشورهای در حال توسعه در مسیر دستیابی به توسعه پایدار اشاره و ریشه بسیاری از این مشکلات را رکود و عدم توازن اقتصادی جهانی ذکر کرد.

    وی همچنین از فقر به عنوان بزرگترین چالش جهانی نام برد و گفت که ریشه کن نمودن فقر بایستی در مرکز توجه دستور کار توسعه 2030 و فرایندهای نظارتی بر اجرای این برنامه قرار گیرد.

    خزاعی در ادامه از تروریسم، افراط گرایی و خشونت به عنوان چالش ها و موانعی بنیادین در دستیابی به توسعه پایدار نام برد و افزود که در نتیجه چنین مشکلاتی فرایند دستیابی به توسعه پایدار روندی معکوس داشته و باعث شده تا در این مسیر به دهه‌ها قبل برگردیم.

    خزاعی دستیابی به توسعه پایدار را مستلزم مهیا بودن فضایی همراه با صلح و امنیت ذکر و بر این موضوع تاکید کرد که کشورها تنها از طریق گفت‌وگوهای صادقانه، تعامل و همکاری در سطوح مختلف می‌توانند به مقابله با چالش‌های کنونی بپردازند.

    معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در خاتمه نقش موسسات مالی بین المللی را مهم خواند و گفت که این موسسات بایستی از اجرای برنامه دستور کار توسعه 2030 حمایت کرده و در تامین منابع لازم برای این منظور مشارکت جدی داشته باشند.

    خزاعی ضمن تاکید بر افزایش مشارکت سازمان های بین المللی دیگر نظیر آنکتاد و یونیدو در مسیر اجرای دستور کار توسعه 2030 ، از استفاده ابزاری و برخورد سیاسی موسسات مالی بین المللی با کشورها انتقاد نمود.

    شایان ذکر است در این اجلاس نمایندگان عالیرتبه کشورها، موسسات مالی بین المللی و نهادهای مختلف سازمان ملل متحد به بررسی راههای ارتقای اجرای برنامه اقدام آدیس آبابا برای تامین منابع مالی توسعه خواهند پرداخت. این اجلاس روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه با صدور اعلامیه ای به کار خود پایان خواهد داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو