عصر بازار

همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه برگزار می‌شود

عصر اعتبار- همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه در حالی در مسکو برگزار خواهد شد که مدیر برگزاری این همایش گفت: تجار ایرانی و روس در قالب این همایش که روزهای چهار و پنج خرداد ماه سال جاری در هتل رایسون رویال مسکو برگزار می‌شود، گردهم می‌آیند و در مورد چگونگی افزایش روابط تجاری به صورت رو در رو با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، حسن مرتجی با بیان این مطلب افزود: اکنون بازار روسیه به عنوان یکی از بازارهای بالقوه و بالفعل ایران مطرح است، به همین منظور برای استفاده بهینه از فرصت‌ موجود از تمامی اعضای اتاق‌های بازرگانی و برگزارکنندگان همایش‌های مربوط به ایران در اروپا و آمریکا برای شرکت در این همایش دعوت شده است.

    وی افزود: این همایش فرصت خوبی برای نزدیکی دیدگاه تجار و فعالان اقتصادی دو کشور و ارتقا سطح همکاری‌های تجار و صادرکنندگان ایرانی با بازار هدف است.

    مرتجی ادامه داد: این همایش با محوریت موضوعاتی از جمله تحلیل بازار روسیه و کشورهای CIS، نقش ایران در تامین نیازهای مورد نیاز این کشور بزرگ و سایر مشترکات دو کشور در حوزه تجاری برگزار می‌شود و به دلیل حضور پررنگ بخش خصوصی دو کشور سرآغاز فصل نوینی در همکاری‌های دوجانبه است.

    وی افزود: اگر چه تجار ایرانی استقبال گسترده‌ای از این همایش داشته‌اند اما ظرفیت پذیرش تنها 100 شرکت ایرانی برای شرکت در این مراسم وجود دارد و فعالان اقتصادی در حوزه‌های مواد غذایی وکشاورزی، ساختمان، حمل و نقل، بیمه و بانک‌داری و گردشگری در آن شرکت خواهند کرد.

    وی گفت: تلاش شده تمامی کسانی که در اندیشه صادرات کالا و خدمات به روسیه یا خارج از کشور هستند، از برگزاری این همایش مطلع شوند و مقدمات حضور آنها در همایش مذکور فراهم شود.

    مرتجی اظهار داشت: تحلیل ما از بازار روسیه بیانگر این واقعیت است که این کشور در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به کالاهای ایرانی در حوزه ساختمان و مواد غذایی نیاز دارد از این رو از وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و نفت و گاز برای اعزام نماینده به این همایش دعوت شده است.

    وی افزود: از اعضای اتاق بازرگانی ایران، اتاق مشترک ایران و روسیه و همچنین 181 اتاق بازرگانی در سراسر روسیه برای شرکت در این همایش دو روزه دعوت به عمل آمده و هم اکنون 25 اتاق بازرگانی روسیه از آمادگی خود برای حضور در این همایش خبر داده‌اند.

    مرتجی گفت: علاقه مندان تا 20 اردیبهشت‌ فرصت دارند تا برای شرکت در این همایش ثبت نام کنند.

    به گفته وی، همزمان با برگزاری این همایش، چهار نمایشگاه در مسکو و چند نمایشگاه دیگر در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود که فعالان اقتصادی ایران در طول حضور در روسیه می‌توانند از آنها بازدید کنند.

    مرتجی به اعزام هیات تجاری ـ بازاریابی جمهوری اسلامی ایران به روسیه همزمان با همایش تجاری دو کشور، اشاره کرد و اظهار داشت: روسیه بازار با آینده ایران است و مشارکت بخش خصوصی در هیات تجاری اعزامی از سوی ایران می‌تواند بسترساز استفاده از فرصت‌های تجاری باشد.

    این فعال اقتصادی در پایان با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان توسعه تجارت ایران از همه واحدهای تولیدی و صادراتی فعال کشور دعوت کرد تا با حضور در این هیات نسبت به معرفی توانمندی‌های ایران به تجار و بازرگانان روسی اقدام کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی