عصر بازار

بیمه پلنگ در ایران می تواند الگوی کشورهای دیگر باشد

عصر اعتبار- مدیر کل برنامه حفاظت از محیط زیست سازمان ملل متحد در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی، گفت: خوشحالم که فعالان اقتصادی را در ایران در کنار محیط زیست می بینم.

بیمه پلنگ در ایران می تواند الگوی کشورهای دیگر باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، عاون دبیر کل سازمان ملل در مراسم امضاء تفاهم نامه بیمه جامع پلنگ ایرانی گفت: بسیار خوشحالم که در این مراسم حضور دارم و خوشحالم که فعالان اقتصادی را در کنار محیط زیست می بینم.

    آخیم اشتاینر با اشاره به برگزاری سمینار بین المللی محیط زیست، فرهنگ و دین در تهران ادامه داد: مسرت بخش است که امروز در تهران یک کنفرانس در زمینه فرهنگ، دین و محیط زیست آغاز به کار کرد و من این افتخار را دارم که در امضاء شدن این پروژه بسیار جالب و نوآورانه شرکت داشته باشم.

    وی با بیان اینکه یکی از وظایف بسیار مهم سازمان ما حفاظت از گونه های در معرض خطر است، گفت: مسئله ای که اینجا مطرح شد و تعارضی که بین انسان و این گونه های موجود در طبیعت وجود دارد، به حالت های خیلی بزرگ در کشورهای دیگر به عنوان یک معضل عمیق مطرح است.

    مدیر کل برنامه حفاظت از محیط زیست سازمان ملل متحد تصریح کرد: پروژه ای که امروز امضاء می شود از سه بازنده، سه برنده می سازد. پلنگ هایی که احشام را می خورند و به این دلیل شکار می شوند، دامدارانی که ضرر می کردند و ضررشان جبران نمی شد و سازمان حفاظت محیط زیست که باید زیستگاه ها را حفظ کند و حفظ این زیستگاه ها همینطور مشکل تر می شد.

    اشتاینر گفت: من به عنوان مجری برنامه محیط زیست سازمان ملل، علاقه دارم خودم و سازمانم این تفاهم نامه و این کار را تعقیب کنیم و بر اساس این مدل، کشورهای دیگر هم وارد این فعالیت بشوند.

    وی در پاسخ به اینکه آیا UNEP برنامه ای برای حفظ تنوع زیستی در ایران دارد یا نه؟ پاسخ داد: چند سال است که UNEP و جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف همکاری داشته اند. مثلاً در پروژه وضعیت محیط زیست ایران، در زمینه آلودگی ها و مواد شیمیایی خطرناک و کنفرانس بازل همکاری داشته ایم و برای موارد دیگری هم در حال رایزنی هستیم.

    مدیر کل برنامه حفاظت از محیط زیست سازمان ملل متحد اعلام کرد: مهمترین مسئله ای که الان موضوع همکاری های ما در آینده خواهد بود، مسئله ریزگردهاست و جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار خوبی را در توجه به اهمیت مسئله ریزگردها ایفا کرده است.

    وی در پایان گفت: در حال برنامه های اجرایی هستیم تا بتوان منابعی را برای موضوع ریزگردها در اختیار ایران گذاشت که این منابع باید از محل صندوق بین المللی حفاظت محیط زیست تامین شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو