عصر بازار

غلامحسین تقی نتاج:

بیمه قوامین در راه است

عصر اعتبار- بانک قوامین به دنبال تاسیس شرکت بیمه است.

بیمه قوامین در راه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،  غلامحسین تقی نتاج - مدیر عامل بانک قوامین در باره تاسیس بیمه قوامین به خبرنگار اخبار پولی مالی گفت: بانک قوامین به دنبال تاسیس بیمه است و مراحل مقدماتی آن نیز انجام شده اما به دلیل شرایط بازار در همین مرحله متوقف کرده ایم و در حال حاضر از سایر موسسات بیمه ای موجود استفاده می کنیم.
    مدیر عامل بانک قوامین تاسیس بیمه قوامین را منوط به رونق و شکوفایی اقتصادی کل کشور دانست.

    گفتنی است: با اجرایی شدن توافق جامع هسته ای- برجام شرکت های داخلی و خارجی خود را برای حضور پر قدرت در بازار بیمه ای کشور آماده کرده اند. در حال حاضر تعداد درخواست های داخلی و خارجی برای تاسیس شرکت بیمه نزد بیمه مرکزی به عنوان مرجع صدور مجوز فعالیت افزایش قابل توجهی نشان می دهد با این حال نهایی شدن این فعالیت ها منوط به خروج اقتصاد کشور از رکود است که به نظر می رسد در سال جدید در صورت تحقق برنامه های دولت جهت خروج از رکود این مهم محقق گردد.

    در چند ماه اخیر هیات ها و نمایندگان بیمه های مختلف و بزرگ جهان به ویژه بیمه های اروپایی به کشورمان افزایش قابل توجهی یافته است و برای مثال بیمه گران آسیایی و اروپایی برای حضور در صنعت بیمه ایران اعلام آمادگی کرده اند. این شرکت ها برای مشارکت در ریسک های بزرگ کشور اعلام آمادگی کرده اند.

    بیمه مرکزی به عنوان مرجع صادر کننده مجوز با توجه به معیارهای تعیین شده، تقاضاهای تاسیس شرکتهای بیمه جدید را از جنبه‌های مختلف از جمله داشتن سهامداران واجد شرایط، توان مالی کافی، ساختار عملیاتی منسجم و مدیران متخصص و دارای تعهد کافی برای اداره شرکت، مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد. لازم به ذکر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی