عصر بازار

نخستین مجمع عمومی عادی شرکت های بیمه برگزار شد؛

بیمه "ما" ۲۶۲ ریال سود تقسیم کرد

عصر اعتبار- مجمع عمومی بیمه "ما"با حضور بیش از هشتاد و سه درصد سهامداران درروز ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار شد .

بیمه "ما" ۲۶۲ ریال سود تقسیم کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، مجمع عمومی این شرکت 19 اردیبهشت ماه برگزار و 262 ریال سود برای هر سهم که حدود 90 درصد سود قابل تقسیم می باشد، میان سهامداران تقسیم شد.

    بر اساس این گزارش، مجمع عمومی بیمه "ما" با حضور دکتر محمد بیگدلی رئیس هیات مدیره بانک ملت به عنوان رئیس مجمع، آقایان دکتر قدمی مدیرعامل محترم گروه مالی ملت و آقای باطنی نماینده مدیریت سرمایه آتیه خواهان به عنوان ناظران، مهندس مجید صفدری مدیر عامل بیمه "ما" به عنوان منشی جلسه،خانم شیرازی به عنوان بازرس قانونی جلسه و آقای وحید وثوق مدیر مالی بیمه "ما" برگزار شد.

    در این مجمع صورت‌های مالی منتهی به  29 اسفند 94 به تصویب رسید و روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی این شرکت انتخاب شدند. همچنین موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان بازرس قانونی اصلی و حسابرس مستقل و موسسه حسابرسی هشیار بهمند به  عنوان  بازرس قانونی علی البدل این شرکت در سال 95 مجددا  انتخاب شدند .

    مهندس مجید صفدری در خصوص فعالیت‌های بیمه "ما" در سال گذشته گفت:خوشبختانه امسال با وجود مشکلات و دستورالعمل‌های جدید توانستیم نخستین شرکت بیمه‌ای باشیم که مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار می‌کند.

    وی در خصوص نحوه محاسبه  صورت‌های مالی توضیح داد: در سال‌های گذشته ذخایر فنی در رشته ثالث  با توجه به آئین نامه 58 شورای عالی بیمه محاسبه می‌گردید که امسال بر اساس  روش مثلثی که توسط  بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدوین و ابلاغ شده است، محاسبه ذخایر رشته ثالث را انجام داده‌ایم.

    صفدری در ادامه اضافه کرد: این روش جدید محاسبه موجب افزایش ذخایر شرکت‌های بیمه خواهد شد و نتیجه آن ثبات و پایداری شرکت‌ها است. با تلاش‌های صورت گرفته همکاران، تمامی صورت‌های مالی بیمه "ما" شفاف و از طرفی ذخایر مالی مورد نیاز بخش بیمه‌های ثالث و سایر بیمه‌ها را به درستی و بر اساس روش جدید ابلاغی محاسبه کرده‌ایم.

    مدیر عامل بیمه "ما" همچنین در خصوص اقدامات مهم صورت گرفته در سال 94 گفت: یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته توسط بیمه "ما" در سال گذشته توجه به حفاظت محیط زیست از جمله بیمه مسئولیت پلنگ ایرانی و در نمایشگاه اخیر کتاب مشارکت در طرح فرهنگ کارت بوده است که در هفته‌های گذشته تفاهم نامه آن را با حضور معاون محترم رئیس جمهور و رئیس محیط زیست امضا کردیم. همچنین توانستیم حدود ده میلیارد تومان از مطالبات معوق خود را وصول کنیم.

    وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بیمه "ما" برای سال 94 و سال جاری استفاده از ظرفیت‌های شعب و گسترش شبکه فروش و مشتری محور بودن است که در همین راستا شعبه‌های زاهدان، سمنان و سنندج را راه اندازی کرده ایم و طی روزهای آینده شعبه زنجان و سایر شعب را نیز افتتاح خواهیم کرد.

    مجید صفدری مدیر عامل بیمه "ما" در پایان گفت: بیمه"ما" اکنون پس از 4 سال توانسته است با پنج رتبه صعود رتبه سیزدهم را در میان شرکت‌های بیمه کسب کند که موفقیت شایان توجهی در صنعت بیمه به شمار می‌آید. همچنین 110 میلیارد تومان از پرتفوی سال گذشته از طریق فروش بیمه‌های مسئولیت، آتش سوزی، باربری و .. بوده است و پرتفوی بیمه "ما" در بخش بیمه‌های غیر زندگی بیش از 40 درصد رشد داشته است که نشان از ترکیب سبد پرتفوی مناسب و بهینه دارد.

    در بخش دیگری از این جلسه، دکتر محمد بیگدلی رئیس مجمع از شفافیت مالی در گزارش‌های تدوین شده و کسب جایزه مدیریت مالی طی سه سال متوالی و ورود به بازار بورس در سال 94 و توجه به برندینگ به عنوان نقاط قوت بیمه "ما" یاد و ابراز امیدواری کرد این شرکت بتواند با توجه به ظرفیت‌های خود انتظارات سهامداران را محقق سازد.

    همچنین در این مجمع گزارش عملکرد مالی سال 94 توسط وحید وثوق مدیرمالی بیمه "ما" قرائت شد. وی گفت: گزارش عملکرد مالی سال 94 بیمه "ما" خبر از رشد 39 درصدی پرتفوی شرکت بدون احتساب بیمه های مستمری – زندگی، سهم از بازار 1.4 درصدی در کل و سهم از بازار 3.2 درصدی بدون در نظر گرفتن بیمه‌های زیان ده ثالث و درمان گروهی، حفظ نسبت‌های مطلوب مالی از جمله کیفیت سود، بازده حقوق صاحبان سهام، حاشیه سود عملیاتی و .. می دهد. همچنین ضریب خسارت 48 درصدی بیمه "ما" حاکی از مدیریت مطلوب ریسک در شرکت داشته و در قیاس با ضریب خسارت صنعت بیمه در سال 93 که (84.6) نسبت بسیار مطلوبی به شمار می آید.

    گفتنی است در این جلسه صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 94  بیمه "ما" مورد بررسی قرار گرفت و گزارش بازرسی شرکت در جمع سهامداران خوانده شد و در نهایت، مجمع صورت های مالی را مورد تصویب قرار داد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار ( http://telegram.me/asretebar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی