عصر بازار

داعش از چشمان زنان مالیات می گیرد

عصر اعتبار- با وخامت یافتن مستمر اوضاع مالی داعش، این گروه تروریستی، برای جبران کاهش درآمدهایش مالیات های عجیبی وضع کرده است.

داعش از چشمان زنان مالیات می گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، لودویو کارلینو، تحلیلگر مالی مؤسسۀ "IHS"، از مهمترین مؤسسات اطلاعات و پیش بینی های مالی در جهان، اعلام کرد: «مالیات ها 50 درصد درآمد ماهیانۀ داعش را تشکیل می دهد. این مالیات ها همۀ جوانب زندگی مردم در برخی مناطق تحت کنترل این گروه را در بر می گیرد».

    با وجود این، «درآمدهای مالیاتی داعش 23 درصد کاهش پیدا کرده است؛ زیرا این گروه بخشی از مناطق تحت کنترل خود را از دست داده است».

    بر اساس اظهارت کولومب استراک، دیگر تحلیل گر "IHS"، این مناطق که در حد فاصل دسامبر 2015 تا مارس 2016 از چنگ این گروه خارج شده اند، 22 درصد مناطق تحت کنترلش را تشکیل می داده و در نتیجۀ از دست رفتن آن، شمار ساکنان مناطق تحت کنترل این گروه از 9 میلیون به 6 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

    داعش که اکنون افراد کمتری برای مالیات گرفتن از آنان در اختیار دارد، در شش ماه گذشته برای جبران کاهش درآمدهایش از سویی مالیات هایی را که از مردم مناطق تحت کنترل خود دریافت می کرده، افزایش داده و از سوی دیگر، مالیات های تازه ای وضع کرده است.

    این مالیات ها 5 شاخه را شامل می شوند: فعالیت های اجتماعی، آموزش، کشاورزی، امور انتظامی و ارائۀ خدمات دیگر.

    در میان مواردی که داعش برای آن مالیات یا جریمۀ مالی تعیین کرده است، موارد عجیبی مانند "زنگولۀ گوسفند" یا "نمایان شدن چشمان زنان" هم به چشم می خورد! جریمه یا مالیات نمایان شدن چشمان زنان 10 گرم طلا تعیین شده است.

    نمونۀ دیگر آنکه رانندگان کامیون که تا پیش از این 300 دلار مالیات می دادند، اکنون باید 600 تا 700 دلار مالیات بپردازند.

    داعش مالیات غیر مسلمانان ساکن در سرزمین های تحت اشغالش را که تاکنون سالانه پرداخت می شد، به مالیات ماهانه تغییر داده است.

    این گروه تروریستی از دسامبر 2015 هم برای تراشیدن ریش، باز گذاشتن در خانه ها و نصب دیش های ماهواره از مردم مالیات می گیرد!

    نکتۀ قابل توجه دیگر اینکه داعش، به تازگی، پذیرفته است که به جای مجازات بدنی افراد از آنان جریمۀ مالی دریافت کند. این اقدام یک نشانۀ مهم بر وخامت یافتن وضعیت مالی داعش به حساب می آید.

    گروه تروریستی داعش که بر اساس باورهای وهابیت و با حمایت کشورهای مرتجع حاشیۀ خلیج فارس و برخی دولت های غربی شکل گرفته است، برای تأمین منابع مالی خود به شکل اساسی بر قاچاق نفت از عراق و سوریه به ترکیه و نیز مالیات ها و جریمه های مالی گوناگون در مناطق تحت کنترل خود تکیه دارد. اما با کاهش قیمت جهانی نفت و تخریب بسیاری از تأسیسات نفتی تحت کنترل این گروه توسط جنگنده های ائتلاف بین المللی و روسیه و نیز کاهش اراضی تحت کنترل این گروه با افت جدی درآمدها رو به رو شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو