عصر بازار

مدیرعامل بیمه سلامت ایران خبر داد؛

بدهی ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت به مراکز درمانی

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به بدهی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به موسسه های درمانی، اظهار کرد: امیدواریم تا دو هفته آینده بخش زیادی از این بدهی با کمک دولت پرداخت شود.

بدهی ۶۵۰۰ میلیارد تومانی بیمه سلامت به مراکز درمانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، دکتر محمدجواد کبیر روز سه شنبه در دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: هر سه ماه اجلاس بیمه سلامت در استان های کشور را برگزار می کنیم و امروز دهمین اجلاس بیمه سلامت در گیلان برگزار شده است.

    وی به شرایط ویژه موضوع سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: در دهه عدالت و پیشرفت حداکثر تلاش خود را در جهت حمایت و اجرای منویات مقام معظم رهبری به کار می گیریم.

    مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در بخش اقتصادی با مشکلاتی مواجهه هستیم، تصریح کرد: دولت در بحث اجتماعی به امر سلامت توجه ویژه دارد و یکی از افتخارهای پس از انقلاب اسلامی حمایت دولت در حال توسعه از حوزه بخش سلامت است.

    کبیر، دستاوردهای بیمه سلامت را با حمایت دولت، مجلس و مقام معظم رهبری خواند و بیان کرد: سال 93 با مصوبه دولت جمعیت فاقد پوشش بیمه ای زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

    وی به شناسایی 800 سکونتگاه غیر رسمی در کشور اشاره کرد و گفت: امروز ٤١ میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت کشور هستند.

    مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه 75 درصد جمعیت زیر پوشش خانوارهای با درآمد کمتر از ماهانه یک میلیون تومان هستند، خاطرنشان کرد: بازنگری جدی در عرصه بیمه سلامت در کشور حایز اهمیت است.

    وی یادآور شد: اگر به حوزه سلامت دقت نشود می تواند حوزه پر حاشیه ای باشد، از این رو این حوزه نیازمند حمایت جدی است.

    دکتر کبیر با بیان اینکه معماری خدمات در حوزه سلامت نیازمند تجدیدنظر جدی است، اظهار کرد: براساس برنامه راهبردی و عملیاتی سازمان بیمه سلامت، در راستای برنامه ریزی برای کنترل تقاضا و مدیریت منابع، اجلاس مدیران سلامت برگزار شده است.

    مدبرعامل بیمه سلامت ایران به شرایط کشور در حوزه منابع مالی اشاره کرد و افزود: لازم است تدبیر لازم در حوزه مذکور داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت به عنوان دیده بان منابع درآمدی می تواند برنامه ریزی لازم را داشته باشد، تصریح کرد: امروزه دور تفکر سنتی در درمان و سلامت گذشته است.

    کبیر بر اقدام ها به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری ها و حمایت از نظام سلامت برنقش استانداران در این زمینه تاکید کرد و گفت: استانداران می توانند، هدایتگران خوبی در زمینه مذکور باشند.

    مدیرعامل بیمه سلامت ایران متذکر شد: سیمای هزینه در استان ها نشان می دهد، لازم است برنامه های مناسبی در این زمینه ارائه دهیم.

    وی با بیان اینکه گیلان می تواند پیشاهنگ و نماد کنترل هزینه در ارائه خدمات سلامت باشد، بیان کرد: همگرایی بین بیمه و دانشگاه می تواند گام موفقی در این بخش باشد.

    کبیر از تدوین برنامه های عملیاتی در سازمان بیمه سلامت خبر داد و یادآور شد: استان ها باید بتوانند  با شرایط وضعیت بیمه شدگان تطبیق سازی کنند تا با هدفمند کردن فعالیت ها دوره گذار را با بیشترین کارآیی و کمترین هزینه ها انجام دهند.

    مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به بدهی 6 هزار و 500 میلیارد تومانی به موسسه های درمانی، اظهار کرد: تا دو هفته آینده امیدواریم بخش بسیاری از بدهی مذکور با کمک دولت پرداخت شود.

    وی به تشکیل کارگروهی در دولت به منظور پرداخت بدهی بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: مدیریت منابع باید در راستای سیاست های  وزارت بهداشت انجام شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو