عصر بازار

معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ کرد

تکالیف بانک مرکزی درباره نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی

عصر اعتبار- با تصمیم هیات وزیران، بانک مرکزی مکلف شد نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ‌روستایی با سفته زنجیره‌ای در سال ۹۵ اقدام کند.

تکالیف بانک مرکزی درباره نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری این مصوبه را برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد .

    متن مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

    1- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی دویست هزار واحد مسکونی ‌روستایی با سفته زنجیره‌ای در سال 95 اقدام کند.

    2- سقف فردی تسهیلات برای یکصد و بیست هزار واحد، مبلغ یکصد و هشتاد میلیون (180.000.000) ریال و برای هشتاد هزار واحد در روستاهای مرزی و جزایر، متقاضیان تخریب و نوسازی (درجاسازی) با رعایت مبحث (19) مقررات ملی ساختمان مبلغ دویست میلیون (200.000.000) ریال است.

    3- سود سهم متقاضی برای این تسهیلات پنج درصد(5%) است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یادشده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از محل منابع مصوب مربوط در بودجه به شبکه بانکی پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالبات نیست.

    4- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سهمیه استانی تسهیلات را تعیین نموده و براساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توزیع سهمیه بانک های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) اقدام کند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصراعتبار (http://telegram.me/asretebar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی