عصر بازار

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد

گشایش مجدد بیمه صادرات هرمس آلمان برای تجارت با ایران

عصر اعتبار- وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد در پی پرداخت شدن بدهی‌های سابق ایران نزد بیمه اعتباری هرمس، آماده است ضمانت صادرات هرمس را برای تجارت با ایران مجددا بگشاید.

گشایش مجدد بیمه صادرات هرمس آلمان برای تجارت با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پوشش هرمس تدابیری است که از سوی دولت آلمان اتخاذ شده تا در صورت عدم پرداخت پول از سوی بدهکاران خارجی، از شرکت‌های آلمانی حمایت کند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد: ایران بدهی‌های قبلی مربوط به ضمانت‌های هرمس  را تسویه کرده است.

    زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پرداخت بدهی اعتبار صادراتی ایران به آلمان گام مهمی برای احیای روابط اقتصادی میان دو کشور است.

    به گفته گابریل، این اقدام به آلمان امکان خواهد داد ضمانت اعتباری که از صادرات به ایران حمایت می‌کند را مجددا برقرار کند.

    طبق اعلام وزارت اقتصاد آلمان، دولت ایران در دوران تحریم‌ها که بخشی از آنها در ماه ژانویه در پی اجرایی شدن برجام برداشته شدند، حاضر به انجام تعهدات خود نبود.

    تسویه بدهی‌های قبلی مسئله مهمی برای برقراری مجدد روابط تجاری میان دو کشور بود.

    وزارت اقتصاد آلمان پیش از این اعلام کرده بود ایران حدود 500 میلیون یورو (567 میلیون دلار) به این کشور بدهی دارد.

    ضمانت اعتبار صادرات آلمان سال گذشته از 25.8 میلیارد یورو صادرات شرکتهای آلمانی به سراسر جهان حمایت کرد.

    آلمان به مدت چند دهه بزرگترین شریک تجاری ایران بود، اما با وضع تحریمهای هسته‌ای از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، رقیبان چینی، کره ای و خاورمیانه ای سهم آلمان و سایر کشورهای غربی در صادرات به ایران را تصاحب کردند. اتاقهای بازرگانی و صنعت آلمان (دی آی اچ کی) پیش بینی می‌کند صادرات آلمان به ایران در میان مدت دو برابر شده و به پنج میلیارد یورو (5.5 میلیارد دلار) افزایش پیدا کند و در بلندمدت به دو برابر این رقم برسد. افزایش صادرات به ایران ضعیف شدن تقاضای چین، روسیه و سایر بازارهای نوظهور برای کالاهای آلمانی را جبران خواهد کرد.

    پیش بینی می‌شود شرکتهای سازنده ماشین آلات، خودروسازی، داروی و انرژی تجدیدپذیر بیشترین نفع را از گشایش بازار ایران ببرند. گروه تجاری مهندسی "وی دی ام کی" قصد دارد در نیمه نخست امسال برای کمک به شرکتهای ماشین آلات برای فروش محصولاتشان در ایران، دفتر در تهران دایر کند. تهران تصمیم برای خرید 114 فروند هواپیمای مسافربری از تولیدکننده فرانسوی-آلمانی ایرباس را اعلام کرده که قراردادی به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار خواهد بود. زیمنس هم قراردادهایی را برای کار در زیرساخت راه آهن ایران امضا کرد در حالیکه دایملر از برنامه اش برای بازگشت به ایران خبر داده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو