عصر بازار

گرفتن ۳۴۸ میلیارد تومان ازمتخلفان مالیاتی در سال ۹۴

عصر اعتبار- رئیس سازمان بازرسی منطقه ۲ کشور گفت: در سال ۹۴ با بازرسی های انجام شده ۸۳۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی از متخلفان خلع ید شده و به اموال ملی برگشت داده شده است.

گرفتن ۳۴۸ میلیارد تومان ازمتخلفان مالیاتی در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان درنشست خبری هفته قوه قضائیه افزود: رویکرد سازمان بازرسی ،نظارت  و با هدف اصلاح و ارتقاء سلامت اداری است که در قانون نظارت  را بر بازرسی مقدم کرده است که از نتایج نظارت پیشگیری از انحراف و تخلف است.
    وی تصریح کرد: ما در سازمان بازرسی تلاش می کنیم تا هر چه بیشتر از بیت المال صیانت کنیم و با مبارزه با فساد و شناسایی نقاط فساد در قسمت های اقتصادی و احقاق حقوق مردم هر چه بیشتر از این حقوق صیانت کنیم.
    وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی در این گونه موارد رویکرد اصلاحی دارد، افزود:برای مبارزه با این مشکلاتی پیشنهاداتی ارائه داده است  که اجرای آن می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند
    رئیس سازمان بازرسی منطقه 2 کشور  ادامه داد: در حال حاضربازرسی های این اداره 50 درصد آن برروی بازرسی های اقتصادی قرار داده شده و برنامه های فرهنگی، اجتماعی، توسعه بهداشت و طرح تحول سلامت از دیگر اولویت های  این اداره کل است.
    حجت الاسلام و المسلمین درویشیان  گفت:بازرسی  ها بصورت صدور هشدار نامه برای دستگاه های اجرایی است که در دستور کار اداره کل بازرسی قرار  دارد که به آن توجه می شود
    وی تصریح کرد: پارسال 52 مورد بازرسی داشته ایم که 3 مورد آن بازرسی فوق العاده و بقیه مستمر و برنامه ای بوده و 130 مورد بازرسی نیز موردی بوده است
    رئیس سازمان بازرسی منطقه 2 کشورادامه داد:  در سه ماهه اول امسال نیز  16 بازرسی مستمر و 45 بازرسی موردی بوده که انجام شده یا در حال انجام است .
    حجت الاسلام و المسلمین درویشیان  افزود:1812  شکایت داشته ایم که  1114 مورد از این شکایت ها رسیدگی شده  و در سه ماهه اول امسال نیز  282 شکایت که 165 شکایت رسیدگی شده است که جمعا267 شکایت مانده که در حال رسیدگی است.
    وی گفت:  تعداد گزارش های ارسال شده به مناطق مختلف در بازرسی اصلاحی 157 مورد بوده که گزارش های اصلاحی که اعم از مستمر و موردی بوده است
    رئیس سازمان بازرسی منطقه 2 کشوربا اشاره به اینکه 58 گزارش تخلفات اداری در استان  و 2 گزارش به دیوان محاسبات و 19 گزارش کیفری و قضایی داشته ایم، افزود:در سه ماهه  اول امسال 95 31 گزارش اصلاحی ارسال شده و 10 گزارش تخلف اداری و 5 تا گزارش کیفری داشته ایم که بیشتر گزارش ها اصلاحی بوده است.
    حجت الاسلام و المسلمین درویشیان   اظهار داشت: 4828 گزارش مزایده و مناقصه در دستگاههای اجرایی نظارت داشتیم  که به ارزش 4109 میلیارد تومان بوده و  در سه ماه اول امسال نیز597 مزایده و مناقصه نظارت داشته ایم .
    وی ادامه داد: پارسال 9 61 مورد گزارش موردی و در سه ماهه اول سال نیز 7 مورد بوده است و تعداد تذکرات اصلاحی برای مزایده ها و مناقصه ها 695 تذکر در حین مناقصه داده شده است  که این آماردر سه ماهه اول امسال 86 مورد تذکر بوده که اصلاح شده است.
    رئیس سازمان بازرسی منطقه 2 کشور افزود: یکی  دیگر ازرویکرد های  ما اثر بخش بودن بازرسی ها و نظارت هاست که  پارسال 178 مورد تذکر اثر بخشی و تاثیر گذار داشتیم و در سه ماهه اول امسال نیز 97 مورد اثر بخشی بوده است .
    حجت الاسلام و المسلمین درویشیان  گفت: در اقدامات پیشگیرانه پارسال 44 مورد گزارش هشداری داده شده است و در سه ماهه اول امسال 13 مورد بوده است.
    وی با اشاره به اینکه چه میزان وجوه از این طریق  افراد متخلف بازگردانده شده  است ، ادامه داد: میزان تخلفات 348 میلیارد تومان  پاسرال بوده که به بیت المال بازگردانده شده است   و در سه ماهه اول امسال نیز 95 میلیلرد تومان بوده است.
    وی تصریح کرد: پارسال 833 هکتار از اراضی مربوط به اراضی ملی و دولتی خلع ید شده و به سازمان مربوطه و متولی برگشت داده شده است و در حال پیگیری هستیم تا اراضی ملی و دولتی که سند بنام دولت صادر نشده را سند دار کنیم که از جمله حریم و بستررودخانه ها است تا بتوانیم از دخل و تصرف های موجود را خلع ید کنیم.
    رئیس سازمان بازرسی منطقه 2 کشور افزود:بیشترین تخلف مربوط به شهرداری است که به دلیل مراجعات زیادی است که به این سازمان می شود و چون تعداد زیادی ارباب رجوع دارد آمار شکایتها نسبت به سایر سازمانها بیشتر است.
    حجت الاسلام و المسلیمن درویشیان گفت:411 مورد گزارش درباره امور مالیاتی داشته ایم  که  ارزش آن 46 میلیارد تومان  بود  که وصول شده  و به بیت المال برگشت داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی