عصر بازار

چشم انداز صنعت بیمه ایران از نگاه نهادهای جهانی چیست؟

عصر اعتبار- لغو تحریم ها و افزایش مناسبات اقتصادی باعث شده پیش بینی ها از آینده صنعت ایران روشن باشد تا جایی که انتظار می رود حق بیمه تولیدی در کشور تا سال ۲۰۲۰ میلادی رشد چشمگیری داشته باشد.

چشم انداز صنعت بیمه ایران از نگاه نهادهای جهانی چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، نشریه"بیزینس اینترنشنال"، در تازه ترین گزارش خود چشم انداز توسعه بازار بیمه ایران را مثبت ارزیابی کرده است.

    بنا بر این گزارش، ورود مجدد و تدریجی به اقتصاد جهانی سبب رشد در سطح بخش های مالی و تولیدی تا سال 2020 خواهد شد. این مسئله سبب می شود تقاضا برای محصولات غیرزندگی گروهی و فردی افزایش یابد. با وجود اینکه رشته های پایه مانند خودرو و سلامت به گسترش خود ادامه می دهند، انتظار می رود با تکامل و تنوع در بازار، رشته های کوچکتری مانند بیمه اموال، حمل و نقل و حوادث شخصی نیز رشد کنند. همچنین پیش بینی می شود با افزایش نرخ درآمد خانوارها و تقاضای ناشی از روند جمعیتی، بازار کوچک بیمه زندگی رشد داشته باشد.

    لغو تحریم ها علیه ایران نیز سبب خواهد شد تا طی سال های آینده، بیمه گران خارجی بیشتری وارد بازار ایران شوند. این بیمه گران با رقابت شدیدی از طرف بیمه گران داخلی در بخش های مختلف بازار مواجه خواهند شد.

    از سوی دیگر پیش بینی می شود ایران به پیشرفت در زمینه تنظیم و مقررات بیمه ای ادامه دهد. بیمه شخص ثالث در حال پیشروی است و در صورت ثبات آن، انتظار می رود شرکت های بیمه، در صورت بروز تصادفات جاده ای مرگبار، پرداخت

    خسارت مساوی بین مرد و زن ارائه دهند.

    در حالیکه تعدادی از تحریم ها علیه ایران برداشته شده است، برخی محدودیت ها مربوط به صنعت بیمه همچنان پابرجاست. برخی شرکتهای کشتیرانی که محصولات نفتی ایران را حمل می کنند، قادر به تأمین پوشش بیمه کافی نیستند زیرا بیمه گران اتکائی آمریکا از ارائه این نوع پوشش منع شده اند.

    لغو برخی تحریم ها، اثر مثبتی در رشد اقتصادی داخلی در ایران به همراه داشته است و پیش بینی می شود طی سال های آتی، رشد ثابتی در تولید ناخالص داخلی بوجود آید. این مسئله، پیش بینی های مربوط به رشد سالم در بخش غیرزندگی را تأیید می کند و انتظار میرود تا بر اساس واحد پول ایران، حق بیمه ها به نرخ دو رقمی تا سال 2020 برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو