عصر بازار

اما و اگرهای بیمه‌ حیوانات در حال انقراض

عصر اعتبار- مدیر کل حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پلنگ ایرانی تحت پوشش بیمه سازمان قرار گرفته است، گفت: بیمه گونه در حال انقراض خرس سیاه و قهوه‌ای در دست بررسی و رایزنی است.

اما و اگرهای بیمه‌ حیوانات در حال انقراض
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی تیموری مدیر کل حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست  در خصوص بیمه گونه‌های جانوری اظهار داشت: پلنگ ایرانی از جانب شرکت بیمه سازمان تحت پوشش قرار گرفته که در 3 مورد و به غیر از تلفات طبیعی مورد پرداخت خسارت قرار خواهد گرفت.

    وی گفت: اگر پلنگی در منطقه‌ای شکارئ و یا مورد تلفات جاده‌ای قرار گیرد از طرف بیمه سازمان برای همان منطقه حفاظت شده خسارتی به میزان 620 میلیاردی تومان پرداخت می‌شود.

    مدیر کل حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص دومین مورد از موارد بیمه این گونه در حال انقراض تصریح کرد: اگر پلنگی به دام افراد تعرض کند به قیمت واقعی دام در هر استان، خسارت دام‌های تلف شده به دامدار پرداخت می‌شود.

    تیموری در خصوص خسارت پلنگ به انسان‌ها بیان داشت: زخمی و یا کشته شدن انسان از جانب پلنگ خسارت خاص خود را داشته و مبلغی حدود200 میلیون برای آن در نظر گرفته شده است.

    وی اذعان داشت: گونه در حال انقراض خرس قهوه‌ای و سیاه نیز در مراحل بررسی، کسب اطلاعات اولیه و رایزنی با شرکت‌های بیمه برای قرار گیری در صف بیمه‌شدگان گونه‌های جانوری قرار دارند.

    مدیر کل حفاظت، صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دلایل بیمه کردن گونه‌‌های جانوری بیان داشت: 70 درصد تلفات پلنگ و یا گونه‌هایی از این قبیل به دلیل شکار و طعمه مسمومی است که از جانب دامداران برای جلوگیری از تلفات دام‌هایشان به آن ها داده می شود، لذا اگر این گونه‌ها بیمه شوند دامداران مطمئن خواهند بود که در صورت خسارت وارده به دام‌‌ها از جانب پلنگ، بیمه هزینه آن را تقبل می کند.

    تیموری ادامه داد: همچنین در درگیری پلنگ و یا این نوع از گونه‌ها با جوامع محلی، افراد اقدام به کشتن آن نخواهد کرد که در این میان افزایش جریمه ضرر و زیان شکار پلنگ از 5 میلیون به 80 میلیون تومان سهم قابل توجهی برای جلوگیری از تلفات این گونه‌های ارزشمند داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو