عصر بازار

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران خبر داد:

ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی نهایی شد

عصر اعتبار- دبیرکل سندیکای بیمه گران از تصویب نهایی تاسیس صندوق بیمه حوادث با تایید شورای نگهبان خبر داد و گفت: بر این اساس بیمه های پایه حوادث طبیعی و بیمه تکمیلی آن عرضه خواهد شد.

ایجاد صندوق بیمه حوادث طبیعی نهایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، علی اکبر اولیایی در نشست بررسی دستاوردهای هفتمین همایش بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک شبانه با بیان اینکه خسارت های مادی با سازوکار بیمه‌ای قابل ترمیم است گفت: تفاهم نامه‌ای در وزارت کشور میان سندیکای بیمه‌گران با بیمه ایران به امضا رسید تا سازوکار بیمه حوادث تنظیم شود اما اگر چه یک سری اقدامات صورت گرفت ولی مطلوب نبود و البته در این فاصله لایحه تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی در مجلس تاسیس شد.

    دبیرکل سندیکای بیمه‌گران افزود: در رفت و برگشت‌هایی که این لایحه به شورای نگهبان داشت،  ظرف دو هفته قبل ویرایش آخر این صندوق که مورد نظر دولت هم هست نهایی شده و بر این اساس قرار است بیمه های پایه حوادث طبیعی تعریف شوند تا بتواند پوشش‌های همگانی را برای همه خانوارهای ایرانی فراهم کرد.

    وی تصریح کرد: در این میان بیمه تکمیلی حوادث نیز پیش بینی شده که آغاز کار شرکت‌های بیمه‌ای به شمار می‌رود و تصور می‌شود بیمه‌ها این ظرفیت را دارند که به این حوزه ورود کرده و با ماهیت پخش ریسک در تمام جامعه کار را به پیش ببرند.

    به گفته اولیایی مذاکراتی با بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه برای تعریف بیمه‌نامه‌های مرتبط با حوادث طبیعی صورت گرفته است.

    این در شرایطی است که فرصت‌هایی نظیر آنچه کنفرانس مدیریت یکپارچه سوانح در اختیار بیمه ها قرار می‌دهد توان فنی ما را بالا برده و باید بتوانیم این بیمه‌نامه‌ها را به درستی تعریف و ریسک‌های آن را با دقت زیادی مد نظر قرار دهیم.

    وی خاطرنشان کرد:  در این صورت می توان محصول مناسبی به مردم ارائه داد و البته این کار خدمت به کشور و سازمان مدیریت بحران است که برخی اوقات از جبران خسران ناتوان هستند پس با سازوکار بیمه ای این امکان را فراهم کرد که مردم با آرامش بهتری زندگی کنند و بازار خوبی برای بیمه ها تعریف شود.

    همچنین در این نشست محسن غفوری آشتیانی رئیس انجمن مهندسی زلزله نیز خاطرنشان کرد: امروزه مطالعات علمی و تجربه های جهانی بسیاری در خصوص سوانح و بیمه های مرتبط با آن وجود دارد اما باید افراد نیز در خسارت های ناشی از آن سهیم شوند تا بتوان در مواردی همچون زلزله پیش از وقوع،  ساختمان ها را ایمن سازی کرد. چرا که وقتی افراد مطمئن هستند که هر اتفاقی رخ دهد دولت ریسک را پوشش می دهد و خسارت را پرداخت می کند آن گاه توجه زیادی به ایمن سازی ساختمان‌های خود نخواهند داشت.

    وی بر ضرورت در نظر گرفتن مدل ریسک در صدور هر گونه بیمه‌نامه‌ای تصریح کرد: چنانچه مدیریت ریسک به درستی صورت نگیرد آنگاه ضرر و زیان بسیار نیاز خواهد بود بنابراین باید بر اساس یک مدل ریسک با لحاظ کردن آنالیز دقیقی از میزان آن در تهیه بیمه نامه ها کار جدی صورت داد.

    رئیس انجمن مهندسی زلزله افزود: صندوق‌های بیمه نیازی به طراحی مدل ریسک دارند و اتفاقا این مدل هم باید بسیار دقیق طراحی شود چرا که یکی از راههای توسعه پایدار در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن توسعه بیمه است و بر این اساس باید تعیین نرخ بیمه را بر اساس مدل ریسک صورت داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی