عصر بازار

مدیرعامل بانک سرمایه مطرح کرد:

بازگشت آرامش به بانک سرمایه

عصر اعتبار- بانک سرمایه به واسطه اینکه اکثر سهامداران آن را معلمین کشور تشکیل می دهند از حساسیت ویژه ای نسبت به سایر بانک ها برخوردار است. همواره مدیران این بانک اهداف اصلی و مهم خود را تبدیل این بانک به برترین بانک ایران و همچنین ادای دین نسبت به معلمین عنوان می کنند. باید به این نکته توجه داشت از زمان سکانداری مدیریت بانک سرمایه از سوی هیات مدیره جدید همواره تلاش شده است تا با چشم پوشی از گذشته به دنبال رفع مشکلات و سامان دادن به بی سرو سامانی های به وجود آمده ، باشد .

بازگشت آرامش به بانک سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»،  از سوی دیگر مدیریت بانک سرمایه به دنبال تحقق خواسته های قانونی و به حق بانک مرکزی و درعین حال بازگرداندن بانک سرمایه به جایگاه اصلی خود در نظام بانکی بوده که توانسته است به این اصل  مهم با تلاش هیات مدیره و  پرسنل این بانک دست یابد و در این راستا نیز آمارها و مستندات نشان می دهد که موفق بوده است به طوری که در سال 95 توانسته است در نظام بانکی  بالاترین جذب منابع را به خود اختصاص دهد که براساس آمارهای مستند این بانک چیزی حدود 47 درصد رشد منابع داشته است.
    همچنین این بانک توانسته است بالاترین نرخ رشد سپرده بانکی را با 53 درصد به خود اختصاص دهد و افزایش این میزان رشد سپرده یعنی اطمینان در نزد مشتریان که این خود این نوید را می دهد که آرامشی که به دلیل برخی بی اخلاقی ها که باعث شده بود در حق این بانک اجحافی صورت گیرد، بازگردد.
    محمد رضا خانی مدیرعامل بانک سرمایه  که کمتر از دو ماه است که بر صندلی مدیریت این بانک تکیه زده توانسته است بر مشکلات به وجود آمده فائق آید و این بانک را دوباره در مسیر رشد وتوسعه قرار دهد و آرامش  و اعتماد را دوباره به سهامداران و مشتریان این بانک برگرداند.
    وی در حاشیه رویداد کیش اینوکس 2016 با صبوری و آرامش خاصی به پرسش های خبرنگار «بازار امروز» پاسخ داد و تصویری از آینده  روشن و رو به رشد این بانک را ترسیم کرد.
    محمد رضا خانی مدیرعامل بانک سرمایه با بیان اینکه ظلم در حق نظام بانکی ظلم به تمام آحاد مردم است، گفت: باید توجه داشت بانک امانتدار پول مردم است و بی اخلاقی هایی که در جامعه علیه نظام بانکی صورت می گیرد، موجب خواهد شد مردم پول خود را از بانک ها خارج کرده و این پول ها  در جامعه سرگردان شوند و متاسفانه مقصد بعدی این پول های سرگردان، بازار هایی می شود که دارنده آن پول بازنده اصلی خواهد بود.
    وی افزود: متاسفانه این بی اخلاقی اخیر که در حق بانک سرمایه که متعلق به فرهنگیان بود، صورت گرفت، موجب ناراحتی معلمین شد. خوشبختانه در  روزهای  گذشته پس از شفاف سازی های صورت گرفته اعتماد از دست رفته دوباره بازگشت  و تا حدود بسیاری  خاطر فرهنگیان نسبت به بانک سرمایه مطمئن شد.
    خانی در ادامه با اشاره به اینکه  این نوید را به مشتریان و سهامداران می دهم که بانک سرمایه در آینده نزدیک یکی از بهترین بانک های ایران در خلق محصولات جدید خواهد بود، اظهارداشت: آماری که در برخی از رسانه ها  اعلام شد، آمار مستندی نبوده و این نوید را به سپرده گذاران می دهم که نگران نباشند واطمینان خاطر داشته باشند که  در بهترین بانک سپرده خود را نگهداری کرده اند.
    رشد 47 درصدی منابع
    وی بالاترین ضرر هر شخص حقیقی و حقوقی را  سلب اعتماد عنوان کرد و افزود: زیان حاصل از  اجحافی که در حق بانک سرمایه در دوروزی که صورت گرفت این بود که  افراد جامعه دچار این مشکل شدند که بانک سرمایه از اطمینان خوبی برخوردار نیست و در این میان  زحمت پرسنل شعب در سراسر کشور بیشتر شد. به نوعی آرامشی که باید بر مشتریان حاکم می شد، کمی کمرنگ شد. اما ضرر آنچنانی به بانک سرمایه متحمل نشد و بعد از 48 ساعت آرامش به بانک بازگشت و به روز قبل از این فضا سازی بی اخلاقی برگشتیم.
    خانی اظهار داشت:در حال حاضر نه تنها مانند گذشته این اطمینان میان مردم بازگشته است بلکه  نسبت به سال گذشته با رشد منابع رو به رو بوده ایم. به طوری که بانک سرمایه در سال 95 در نظام بانکی توانست بالاترین جذب منابع را به خود اختصاص دهد و چیزی حدود 47 درصد رشد منابع داشته ایم .
    بدهکار بین بانکی نیستیم
    وی با تاکید براینکه در حال حاضر بدهکار بین بانکی نیستیم، ادامه داد : در رابطه با تسویه بدهی بین بانکی نیز بانک سرمایه توانسته است حدود 96 درصد بدهی های خود را تسویه کند که این موضوع در نظام بانکی در 5 سال اخیر و در 11 سالی که از عمر بانک سرمایه می گذرد ، بی نظیر بوده است. چرا که هیچ بانکی تا کنون  نتوانسته است مانند بانک سرمایه این میزان  بدهی خود را به نظام بانکی پرداخت کند.
    مدیرعامل بانک سرمایه افزود:در حال حاضر  نیاز به پول سایر بانک ها نداریم  و در بانک مرکزی هم بالاترین نرخ رشد سپرده بانکی با 53 درصد متعلق به بانک سرمایه است و افزایش این میزان رشد سپرده یعنی اطمینان در نزد مشتریان که توانسته ایم منبع خوبی را نزد بانک مرکزی ذخیره کنیم و این آمارها بیان گر این است که در حال حاضر این بانک در یک فضای بسیار مطمئن در نظام بانکی است.
    خانی تصریح کرد: سهامداران  بعد از مشکل ایجاد شده نگران کاهش ارزش سهامشان بودند اما در حال حاضر با رشد ایجاد شده و با توجه به ارزش اولیه حدود 27 درصد دیگر نگرانی نداشته و این نوید را می دهیم که  این افزایش سهام بیشتر خواهد شد.
    کیش انوکس پیام گویای نظام بانکی به خارجی ها
    مدیرعامل بانک سرمایه درباره رویداد کیش اینوکس و تاثیر آن بر جلب و جذب سرمایه گذاران خارجی ، گفت:یکی از روش های ایجاد ارتباط داخلی با خارجی و ارتباط تنگا تنگ پس از بحث برجام رابطه بانکی و پولی است. با توجه شرایط اقتصاد جامعه  و رکودی که به واسطه تحریم ها بر بازار کشور  حاکم شده، بهترین راه حل برون رفت از این وضعیت ارتباط بانکی در داخل  با خارج از کشور است. . به طور یقین برگزاری اینگونه رویدادها  با هنر سازمان منطقه آزاد کیش باعث خواهد شد پیام گویای نظام بانکی، به سایر کشور ها اعلام شود .
    خانی ادامه داد:تنها راه حلی که  می توان در کشور  انجام بدهیم یک ارتباط سیستمی بین بانک ، بورس و بیمه است چرا که این سه، نهاد مالی کشور را تشکیل می دهند و هرچه این سه نهاد وابسته تر و دل بسته تر با یکدیگر شوند، می توانند اقتصاد کشور را پویا کند. اما این امر زمانی می تواند محقق شود که همه ارکان نظام از نظام بانکی حمایت کنند و جفاهایی که در حق نظام بانکی به ناحق انجام می شود، خاتمه پیدا کند .
    گسترش فعالیت های بین المللی
    وی در پاسخ به این سوال که  بانک سرمایه با حضور دراین رویداد چه اهدافی را دنبال می کند؟  تصریح کرد: حضور بانک سرمایه در این نمایشگاه بیانگر این است که این بانک، بین الملی می اندیشد. اهداف و اندیشه بانک سرمایه مختص بازار و فضای ایران نیست. چرا که نگاه ما  بین المللی است. به طور یقین  حضور در نمایشگاه ها و همایش های بین المللی  نقطه عطفی خواهد بود برای اتصال بانک ها به بازار های بین المللی. بانک سرمایه با درک  این موضوع در رویداد کیش اینوکس حضور یافته و به زودی فعالیت های خود را در بازارهای  بین المللی گسترش خواهد داد.
    راه اندازی پنج شعبه در خارج
    مدیرعامل بانک سرمایه از راه اندازی شعب این بانک در خارج از کشور خبر داد و گفت: یکی از اهدافی که بانک سرمایه در کنار سایر هدف گذاری های خود دنبال می کند  راه اندازی شعب در سایر کشور ها است. که  این موضوع به تایید بانک مرکزی نیز خواهد رسید. بر همین اساس حداقل در پنج کشور شعب خود را بزودی راه اندازی خواهیم کرد که تعدادی از این شعب تا پایان سال و قبل از ایام نوروز راه اندازی خواهد شد.
    وی ادامه داد: راه اندازی شعبه بانک سرمایه در سه کشور امارات ، عمان و روسیه قطعی شده است و کشور های اروپایی در  گام بعدی برنامه های این بانک قراردارد که شروع مطالعات اولیه و کارهای آن در اسفند ماه سال جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.
    خانی اهداف این بانک برای راه اندازی شعب در خارج کشور را دستیابی این بانک از سهم بازار های بین المللی عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف راه اندازی شعب در خارج از کشور این است که در گام اول بتوانیم  سهم خود را هر چند به صورت محدود از بازار بین المللی بگیریم و نظام بانکی خودمان را به جامعه بین الملل معرفی کنیم و در نظر داریم رابطه و اتصالی که باید ایجاد شود به واسطه بانک سرمایه اتفاق بیفتد.
    تاثیر مثبت کیش بر صنعت بانکداری
    مدیرعاملی بانک سرمایه درباره برگزاری این رویداد در جزیره کیش، گفت: هر کسی که به  جزیره  کیش برای هر کاری و فعالیتی مراجعه کرده باشد با خاطره خوش این جزیره را ترک کند.  خاطره خوش نیز در اذهان ماندگار است ؛ برگزاری  نمایشگاه ها و همایش ها  در جزیره کیش می تواند آثار روانی مطلوب تری برجای بگذارد هم خارجی ها و هم ایرانی ها  علاقه خاصی به آرامش دارند و این آرامش در کیش بیشتر از سایر شهر ها دیده می شود به نظر من همایش ها در کیش می تواند آثار ماندگار تری بر صنعت بانک، بیمه و بورس داشته باشد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو