عصر بازار

آثار خسارت برف را از بین نبرید

هشدار صندوق بیمه کشاورزی به باغداران مازندران

عصر اعتبار- مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران پرداخت خسارت بیمه به باغ های آسیب دیده از برف و سرما را مشروط به وجود آثار خسارت دانست و هشدار داد : باغداران قبل از بازدید کارشناسان صندوق ، آثار خسارت را از بین نبرند .

هشدار صندوق بیمه کشاورزی به باغداران مازندران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حمید رضوی نیا گفت : صاحبان باغ های مرکباتی که دارای بیمه نامه محصولات کشاورزی هستند ، می توانند از مزایای بیمه خسارت استفاده کنند ولی پرداخت خسارت پس از بازدید کارشناسان بیمه و تائید آنان امکان پذیر است .
    وی افزود : باغدارانی که باغ و محصولات باغی آنان خسارت دیده با مراجعه به شعب اصلی بانک کشاورزی و 21 دفتر شرکت های خدمات بیمه ای در شهرستان های مازندران اقدامات لازم را در این خصوص را انجام دهند .
    مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران گفت : باغداران ابتدا باید با مراجعه به این مراکز ، فرم های مربوطه را پر و میزان خسارت را به صورت کتبی اعلام کنند .
    وی افزود : پس از بارش برف تاکنون ، کارشناسان بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی مازندران با حضور در باغ های مرکبات بیمه شده ، در حال ارزیابی و بررسی میزان خسارت هستند .
    مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران بر ضرورت ثبت و اعلام کتبی خسارت توسط باغداران تاکید کرد و از آنان خواست تا هر چه زودتر در این زمینه اقدام کنند .
    ** فروردین و اردیبهشت ، زمان بیمه باغ مرکبات
    رضوی نیا با اشاره به اینکه اول فروردین تا 15 اردیبهشت زمان بیمه باغ مرکبات است ، گفت : حق بیمه سهم باغدار در هر هکتار از 530 هزار ریال تا 2 میلیون و 370 هزار ریال و سقف غرامت پس از بررسی و تعیین خسارات وارده از 18 میلیون تا 70 میلیون ریال متغیر است.
    وی افزود : با توجه به اهمیت تولید مرکبات در کشور ، دولت تا میزان 78 درصد مشارکت در حق بیمه دارد که بالاترین میزان کمک دولت در محصولات باغی است .
    مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران مساحت باغ های مرکبات زیر پوشش بیمه در استان را 6 هزار و 100 هکتار اعلام کرد و گفت : هم اکنون کمتر از پنج درصد باغات مرکبات مازندران از نظر تنه درخت و محصول بیمه هستند .
    مازندران 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد و امسال پیش بینی شده است بیش از 2 میلیون و 500هزار تن محصول از آن برداشت شود.
    بارش برف هفته گذشته خسارت های سنگینی به بخش های مختلف از جمله باغ مرکبات ، آب ، برق و گاز مازندران وارد کرد .
    برف سنگین ماه آذر که اوج برداشت مرکبات در مازندران محسوب می شود به همراه افت فشار هوا به 15 درجه زیر صفر در برخی مناطق سبب شد تا خسارت سنگینی به بعضی از باغداران وارد شود .
    رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران برآورد اولیه از خسارت وارده به باغداران استان را بیش از 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرد .
    به گفته کارشناسان ، محصول مرکبات رسیده در دمای سه درجه زیر صفر و محصول نرسیده هم 6 درجه زیر صفر آسیب پذیر می شود .
    سرما علاوه بر کاهش ماندگاری مرکبات برای انبارداری ، سبب تلخی و فاسد شدن آنها می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو