عصر بازار

در پی بخشنامه بانک مرکزی؛

شرایط پرداخت ارز به فعالان اقتصادی در بانک‌ها اعلام شد

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات شرایط پرداخت ارز به فعالان اقتصادی در بانک‌ها را اعلام کرد و گفت:‌ با توجه به ابلاغیه ارزی بانک مرکزی، سیستم‌ها برای ارائه خدمات ارزی تجهیز شدند.

شرایط پرداخت ارز به فعالان اقتصادی در بانک‌ها اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی صالح آبادی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز آزاد توسط بانک‌ها گفت: بانک توسعه صادرات نیز مانند سایر بانک‌ها در این باره همکاری‌های لازم را به عمل می آورد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به فعالیت ارزی بانک توسعه صادرات در شرایط فعلی افزود: با توجه به ابلاغیه ارزی بانک مرکزی، سیستم‌های بانک برای ارائه خدمات ارزی تجهیز شده‌اند با این تفاوت که بانک توسعه صادرات تنها با صادرکنندگانی که با این بانک فعالیت انجام می‌دهند این خدمات را ارائه می‌کند.

وی اظهارداشت: بانک توسعه صادرات ارز صادرکنندگان را در خارج از کشور خریداری می کند و معادل ریالی به نرخ روز به حساب‌های ریالی نزد بانک توسعه صادرات واریز می‌کند.

صالح آبادی ادامه داد: در پی رشد نرخ ارز و افزایش ریسک معاملات ارزی، برای پوشش ریسک و سهولت معاملات بانک توسعه صادرات می تواند نقل و انتقالات ارزی برای صادرکنندگان انجام دهد.

وی با اشاره به رشد یکباره نرخ ارز بیان کرد: به نظر بنده میزان عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ ارز است، این رشد نشان دهنده پویایی و فعال شدن بازارهای مختلف و در نتیجه اقتصاد است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نوسان و رشد نرخ ارز بیش از رقم فعلی خواهد شد؟ گفت: از دیدگاه بنده نرخ ارز با رشد بیشتری همراه نمی‌شود، اما نمی توان پیش بینی از روند نرخ آن در آینده داشت.

برچسب ها
پورسعید خلیلی