عصر بازار

عملیاتی شدن بیمه معتادان تا پایان سال

عصر اعتبار- رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی آخرین وضعیت بیمه درمانی معتادان را تشریح کرد.

عملیاتی شدن بیمه معتادان تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، مجید رضازاده گفت: بخشنامه سیاست های جدید مراکز اقامتی میان مدت و مراکز بازتوانی معتادان اواخر سال گذشته با امضا رئیس سازمان بهزیستی کشور به تمام کمپ ها ابلاغ شد.

وی افزود: در این پروتکل مشکلاتی که در گذشته در کمپ ها رصد شده است مورد بررسی قرار گرفته و کمپ ها موظف شده اند طبق بخشنامه جدید، نسبت به رفع مشکلات قبل خود اقدام کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی با تاکید بر لزوم رعایت مقررات جدید در کمپ های ترک اعتیاد خاطرنشان کرد: کمپ هایی مجاز به فعالیت خواهند بود که در یک فاصله زمانی مشخص تمام موارد اعلامی از سوی سازمان بهزیستی کشور را رعایت کرده و در صورتی که موردی رعایت نشود، منجر به تعطیلی کمپ خواهد شد.

رضازاده با ارائه آماری از تعداد کمپ های ترک اعتیاد فعال در سراسر کشور اظهارکرد: در حال حاضر هزار و 170 کمپ مجاز در سطح کشور فعال هستند و تمامی این کمپ ها موظف هستند دستورالعمل های سازمان بهزیستی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در 8 ماهه گذشته از سال جاری، تخلف کمپ ها رصد و برخی از کمپ های متخلف تذکر کتبی دریافت کرده و برخی دیگر تعطیل شده اند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی حضور پزشک در کمپ های ترک اعتیاد را الزامی دانست و تصریح کرد: حضور پزشک در کمپ ها الزامی است و در هر کمپ باید روزانه چند ساعت پزشک حضور داشته باشد.

رضازاده تاکید کرد: در صورتی که کمپی بدون حضور پزشک اداره شود و مراحل درمانی معتادان بدون کنترل پزشکان پیگیری شود، تخلف صورت گرفته و با متولیان متخلف برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیمه درمانی معتادان گفت: بحث بیمه درمانی معتادان از جمله مواردی است که از سوی مسئولان سازمان بهزیستی کشور با جدیت پیگیری می شود و در تلاش هستیم علاوه بر هزینه های دارویی معتادان در حال ترک، موارد غیر دارویی آنها را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری، بیمه معتادان اجرایی خواهد شد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو