عصر بازار

بانک مسکن هفتاد و هشت ساله شد

عصر اعتبار- بانک مسکن هفتاد و هشتمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

بانک مسکن هفتاد و هشت ساله شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری عصر اعتبار، بانک مسکن، در 25 دی‌ماه سال 1317 با تاسیس "بانک رهنی ایران" به‌عنوان بانکی تخصصی در امر مسکن و ساختمان، با سرمایه اولیه دویست میلیون ریال به مشارکت وزارت دارایی و بانک ملی ایران فعالیت خود را آغاز کرد. موضوع فعالیت بانک مسکن، موضوعات بانکی مرتبط با وام‌های مسکن را تشکیل می‌داد. پرداخت تسهیلات در برابر رهن اموال غیرمنقول با هدف خرید، احداث و تکمیل، تعمیر و اعطای اعتبار به شرکت‌های ساختمانی بخش عمده فعالیت‌ها را در بر می‌گرفت.
به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، بانک مسکن در سال 1358 براساس طرح ادغام بانک ها (مصوب شورای انقلاب اسلامی) از ادغام بانک های رهنی ایران، ساختمان، ‌شرکت سرمایه گذاری های ساختمانی بانک های ایران و 13 شرکت پس انداز و وام مسکن (کوروش، ‌اکباتان، ‌پاسارگاد در تهران و سایر مراکز استان ها از جمله ‌همدان، ‌کرمانشاه، ‌مازندران، گرگان، سمنان و آبادان) تشکیل گردید که در این بخش به اختصار تاریخچه هرکدام آورده شده است. ‌طیف غالب ترکیب جدیدی که تحت عنوان بانک مسکن فعالیت های بانکی خود را در بخش ساختمان و مسکن آغاز کرد، را از هر حیث بانک رهنی ایران تشکیل می داد.
در حال حاضر بانک مسکن با شبکه گسترده خود در سطح کشور به عنوان بنگاه اقتصادی معتبر علاوه بر تولید واحدهای مسکونی، در جهت اعطای تسهیلات و خدمات بخش مسکن شامل تسهیلات ( مضاربه ، اجاره به شرط تملیک در امر تهیه مطب ، دفترکار ، و خرید تجهیزات پزشکی ) افتتاح حساب جاری ، صدور انواع ضمانتنامه‌ها ، حوالجات، خدمات چک فاکس ، چک مسافرتی، انواع امور ارزی و اعتبار اسنادی و انواع خدمات الکترونیکی، سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) ، تلفنبانک ، مسکن کارت ، pin pad، دستگاه خود دریافت اقساط ، دستگاه خود پرداز ، pos ، محاسبه سود سپرده‌ها ( در محیط وب ) کارت هدیه و پایگاه‌های شبانه‌روزی فعالیت می کند.
پایگاه خبری عصر اعتبار به میمنت فرا رسیدن 25 دی ماه، هفتاد و هشتمین سالروز تأسیس بانک مسکن ، ضمن تبریک این مناسبت فرخنده به مدیران و  تمامی کارکنان شریف و شایسته و مشتریان این بانک ، امید دارد در سایه عنایات و الطاف الهی، توفیقی دوچندان در پیمودن مسیر رشد و پیشرفت و تعالی ، نصیبتان شود.

برچسب ها
پورسعید خلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۰
      • بازار امروز ۳۸۸
      • ۱۵
      • اعتبار امروز
      • شماره ۸ اعتبار امروز
      • شماره ۷ اعتبار امروز
      • شماره ۶ اعتبار امروز
      • شماره پنجم
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار