عصر بازار

سازمان توسعه و همکاری اقتصادی؛

اقتصاد جهانی در حال خروج از ریل است

عصر اعتبار- سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد که قطار رشد اقتصاد جهانی، ممکن است که از ریل خود خارج شود و بلاتکلیفی در اعمال سیاست کشورها، به ضرر اقتصاد جهانی تمام شده است.

اقتصاد جهانی در حال خروج از ریل است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از رویترز، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در تازه ترین گزارش خود تحت عنوان «چشم انداز اقتصادی» اعلام کرد، انتظار می رود که رشد اقتصاد جهانی در سال 2018 میلادی 3.5 درصد باشد؛ این در حالی است که این رقم برای سال 2016 میلادی، 3 درصد ثبت شده است؛ همچنین بهبود کند وضعیت اقتصاد جهانی، حاکی از خارج شدن قطار رشد اقتصادی از ریل است.

    همچنین سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد که اعتماد به بهبود شرایط اقتصادی در جهان، افزایش یافته؛ اما مصرف، سرمایه گذاری، تجارت و بهره بری همچنان در سطح پایینی قرار دارند که این روند هشدار دهنده است. 

    در قسمت دیگر این گزارش، به این نکته اشاره شده که عدم ارتباط میان بازارهای مالی با اصلی، بی ثباتی پتانسیل بازار، آسیب پذیری مالی و بلاتکلیفی در اعمال سیاست ها می توانند موجب خارج شدن قطار اقتصاد جهانی از ریل شوند. 

    این در حالی است که میل اقتصادی منطقه یورو و آمریکا هم، با کمی روند نزولی روبرو شده است.

    بر همین اساس سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نسبت به بلاتکلیفی سیاسی در اروپا نگران است و اعلام کرده که بلاتکلیفی در بسیاری از کشورها در حوزه اقدامات سیاسی آینده و جهت گیری سیاسی آنها، رو به افزایش است که این مساله، برای اقتصاد جهانی نامناسب است.

    همچنین سازمان توسعه و همکاری اقتصادی به این نکته اشاره کرد که وقتی بانک های مرکزی، نرخ بهره را افزایش می دهند، این مساله موجب بی ثباتی نرخ ارز و آشفتگی بیشتر بازار مالی می شود.

    بر پایه این گزارش، پیش بینی می شود که رشد کند اقتصادی چین ادامه داشته باشد و رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 میلادی 6.3 درصد شود؛ این در حالی است که این رقم در سال گذشته میلادی 6.7 درصد ثبت شده بود.

    همچنین پیش بینی می شود که رشد اقتصادی بریتانیا هم در سال جاری میلادی، 1.6 درصد بوده و افزایش سریع قیمت مسکن در بریتانیا هم می تواند حاکی از کساد اقتصادی در این منطقه باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو